Senaste nytt

E-visum Kina?

MALMOEHANK

Ny medlem
Nej du får väl tvivla om du vill men du kanske skall tänka tvärtom, finns det någon info om att det inte funkar?? Det borde varit fullt med inlägg som människor postat angående bluff vid detta laget, det har ju funnits rätt länge nu ;)
Jag och min fru var mycket nöjda, billigt , snabbt och smidigt.
 

MALMOEHANK

Ny medlem
Jag har precis rekommenderat en mycket god vän detta, därav såg jag denna tråd.
Som jag skrev innan , tänk lite längre och håll med om att det hade uppdagats snabbt om det inte var legitimt, dvs nätet hade varit fullt med arga människors poster....
 

johansch

Medlem
Här var iaf en arg kommentar:

Krister i Beijing: Nu även möjligt med E-visum till Kina

Anonym16 juli 2017 22:12

Jag kan säga att vi höll inte på att få komma in i Kina med detta visum. Visserligen råkade vi hamna i en gränskontroll som var väldigt strikt (våra kinesiska vänner berättade om att den anses problematisk) på gränsen mellan Hong Kong och Shenzhen.
Passkontrollen påstod att de inte kände till företaget som utfärdat detta e-visum/gruppvisum och de försökte till och med ringa dit för att stämma av. Huruvida de fick kontakt vet jag inte. Men efter en dryg timmes väntan vi gränsen gick kontrollanterna till slut med på att släppa oss över gränsen.
Jag kan bara säga att nästa gång jag åker till kina kommer jag INTE att köpa E-visum då det verkar vara okänt för kineserna​
 

MALMOEHANK

Ny medlem
Ok, som jag skrev så var de lite konfunderade i passkontrollen endast en gång av flera passager, så det är ovanligt och alla kände bevisligen inte till det.
Men det funkade bra utan större väntetid då en tjänsteman omedelbart visade passkontrollen något som hjälpte till.
Detta är min erfarenhet och efter att ha gått den vanliga vägen via ambassade innan så tänker jag aldrig göra det mer, då detta är så smidigt.
Och alla andra gör som de vill men det fungerar bevisligen, även om det tog någon en hel timme mellan HK o Shenzhen....................(nu åkte jag till Beijing sist så det är väl mer informerade ;) )
 

agehall

Medlem
Du har fortfarande inte visat några som helst belägg för att detta är något som officiellt finns och fungerar. Att du påstår dig ha råkat komma in med detta visum en (eller flera gånger) har noll vikt då du kan ha haft tur eller att andra faktorer spelar in.

Om du ska komma med ett påstående om att saker fungerar generellt när det gäller sådana här saker, så bör du ha väldigt tort på fötterna annars riskerar du att ge inte ont anande folk dåliga råd. Det är ju inte direkt svårt att fejka reviews av tjänster online så bara för att folk pratar gott om detta på nätet behöver det inte innebära ett smack.

Den Kinesiska staten är normalt sett rätt bra på att dokumentera regler som gäller och just därför är detta väldigt suspekt.
 

MALMOEHANK

Ny medlem
Hahahahahahaha.... Jag ger upp, som jag skrev så får man själv tro eller inte, jag delar bara mina erfarenheter och ni som säger att det inte funkar
hur torra är era fötter???
Era påstående är väl inget jag eller någon annan måste tro på, jobbar ni för kinesiska myndigheter och inte vill att de skall förlora pengar på att andra fixar Visa???
Hela diskussionen är tramsig, jag bara berättade att det visst funkade och ni som inte läst det på en officiell sida och vägrar tro på något annat än en officiell sida kan väl bara fortsätta använd ambassaden ;)
Tack för mig, peace out
 

MALMOEHANK

Ny medlem
En sista grej, i denna tråd finns det bevisligen 3 st som använt dessa visa och det fungerade, hur många finns det som inte fungerade???
 

agehall

Medlem
Hahahahahahaha.... Jag ger upp, som jag skrev så får man själv tro eller inte, jag delar bara mina erfarenheter och ni som säger att det inte funkar
hur torra är era fötter???

Nej, du skrev
Ni som inte tror på detta är felinformerade

vilket helt klart antyder att du sitter på någon information som vi andra inte har. Du har bevisligen inte det, för då kan vi nog alla utgå ifrån att du redan pekat på en länk till denna information.

Era påstående är väl inget jag eller någon annan måste tro på, jobbar ni för kinesiska myndigheter och inte vill att de skall förlora pengar på att andra fixar Visa???

Nej, det finns inget som tvingar dig att tro på det vi säger. Men logiskt sett så är det säkrare att tro på det vi säger eftersom det finns officiella källor som bekräftar hur man söker vanligt visum men inga officiella källor som pratar om detta e-visum.

Hela diskussionen är tramsig, jag bara berättade att det visst funkade och ni som inte läst det på en officiell sida och vägrar tro på något annat än en officiell sida kan väl bara fortsätta använd ambassaden ;)
Nej, du påstod att vi var felinformerade och att detta fungerar precis lika bra utan att presentera någon form av bevis för det. Att det har fungerat för ett fåtal personer är inte ett bevis på att det fungerar generellt sett. Och att total tre personer här påstår sig ha använt detta visum är inte heller någonting som direkt borgar för att det fungerar generellt sett.

Vi är flera här som ägnar oss (eller har ägnat oss) åt att åka till en massa länder med olika inträdeskrav och om det är en sak man snabbt lär sig, så är det att följa officiella procedurer. Visst kan jag förlita mig på att ge någon USD100 i passet när jag kommer till vissa länder för att slippa ha visum, men vill jag verkligen förlita mig på detta? En vacker dag kanske tjänstemannen jag stöter på inte går med på att bli mutad och då ligger man ju pyrt till, även om det är högst otroligt.

Mitt resonemang i dessa frågor kommer helt enkelt från en försiktighetsprincip. Om jag inte kan peka på officiell dokumentation för hur det fungerar, så kommer jag inte att rekommendera någon annan att vara försökskanin och jag kommer inte heller att låta sådana åsikter stå oemotsagda för det är en björntjänst mot alla i längden.
 
Toppen