Senaste nytt

Ny Emirates First

toer00

Medlem
I dag den 12 Nov på flygmässan i Dubai har Emirates visat upp deras nya First som tydligen skall in i deras B777:eek:r. Ser onekligen lockande ut...:D

Skall prova deras befintliga First nu i Jul då jag och frugan åker till Mauritius / Kapstaden.
Den verkar inte gå av får hackor heller... men detta ser ut att vara något utöver det vanliga ha begäret växer... ;)

Vad tycker ni övriga?

 

squeezen

Medlem
Ser ju riktigt bra ut. Synd de inte är med i nån allians, svårt kanslisera intjäning till dem när man flyger runt inom Europa en del..
 

Åsa F M

Medlem
Har flugit Business med dem men kommer nog aldrig att sitta i First... Är dom inte med i allians? Bokade Sydney - Nya Zeeland t o r i business med Qantas och fick flyga med Latam och Emirates.
 

mha321

Medlem
Har flugit Business med dem men kommer nog aldrig att sitta i First... Är dom inte med i allians? Bokade Sydney - Nya Zeeland t o r i business med Qantas och fick flyga med Latam och Emirates.
Nope de är inte med i någon allians. Men åtminstone med quantas har de ju ett ganska rejält samarbete vad jag förstått, men det går utanför alliansen.

För övrigt verkar deras business allt annat än imponerande i det nya, fortfarande 2-3-2, vilket känns väldigt omodernt och inte speciellt bra. Men det ligger nog mycket i det man säger - bolagen som har first har sällan den bästa business kabinen, eftersom det måste synas skillnad på first och business. Och nog ser man skillnad här alltid!
 

henrik l

Medlem
Ser ju riktigt bra ut. Synd de inte är med i nån allians, svårt kanslisera intjäning till dem när man flyger runt inom Europa en del..

Det går med lite trix och fix. Hittar inte tråden nu, men jag körde denna för för att flyga F i somras mellan Dubai och Rom. Köp eller samla poäng med Starwood, dom har en kampanj nu där man kan köpa 30 000 p med 35% rabatt. Överför poängen till JAL mileage bank, för varje 20 000 p får du +5000. JAL har Emirates som partner och när man har bunkrat upp typ 65 000 p, ringer man JAL och bokar en F med Emirates. Minnas jag rätt kan man kolla tillgängligheten på Emirates hemsida och den stämmer hyfsat. Lite trixande, men vill man flyga med dem och sitter djup fast i F-träsket, så fixar man det:p
 
Toppen