Senaste nytt

5000 Avios välkomsbonus & 1:a året gratis BA Visa, sök senast 14 april

PerT

Medlem
Förutom välkomstbonusen och rabattkoden är enda anledningen till att skaffa kortet att man inte tjänar Avioser på annat sätt
och vill hålla Avioserna vid liv
och/eller vill kunna boka Reward Flight Saver (krävs att man tjänat en Avios var 12:e månad för detta).
Hej,
Finns något minimum man måste handla på kortet per månad för att poäng ska föras över?
 

Canadien

Medlem
En enhancement är att de nu ändrat till 1,000 avios som startbonus. Jag fick bara 1,000 upptäckte jag nu, trots att jag ansökte innan sista september. Första köp var dock i Oktober...
 

PerT

Medlem
Jag ansökte också i September, men har inte fått några poäng alls. Inte ens för de köp jag gjort i oktober...
Frågan är om mitt BA one world medlemsnummer är kopplat till kortet...
Hur lång tid efter inköp registreras transaktionerna hos BA?
 
Jag fick också 1000 istället för 5000. Till fel konto - klantarna lyckades öppna ett nytt konto åt mig istället för det jag angav. I fel namn istället för det jag angav. Jag hade tydligen haft ett annat kort hos Entercard för många år sedan när jag hade ett annat efternamn. De litade mer på sin egna databas med gamla uppgifter än folkbokföringen eller de uppgifter jag angav...
 

Canadien

Medlem
Jag fick också 1000 istället för 5000. Till fel konto - klantarna lyckades öppna ett nytt konto åt mig istället för det jag angav. I fel namn istället för det jag angav. Jag hade tydligen haft ett annat kort hos Entercard för många år sedan när jag hade ett annat efternamn. De litade mer på sin egna databas med gamla uppgifter än folkbokföringen eller de uppgifter jag angav...
Samma här, men tänkte inte rodda i det utan bara ansluta det nya kontot till familjekontot, poola över avioserna och sedan avsluta. Men nu måste jag tydligen strula med dem iallafall. Står i välkomstmailet från dem i September att jag ska få 5000 avios om jag handlar med kortet innan 6 okt 23:59, det har jag gjort.
 

Alf

Medlem
Entercard som hanterar detta i Sverige har väl inte rykte om sej att kunna hantera detta på ett riktigt sätt. Just bonuspoäng har jag aldrig sett blivit rätt någon gång. Det kostar massor av telefontid att få dom att få inpoängen på rätt konto.

Jag har gett upp och klippt kortet, det är inget att ha.

En enda gång har jag fått ut en voucher och det var innan dom höjde intjäningnivån till en halv miljon. Under det år den gällde var det helt omöjligt att hitta platser på BA där vouchern gällde. Om det fanns två awardplatser om man sökte utan voucher så fanns plötsligt inte dessa platser när man la in vouchern.

Tacka vet jag Amex voucher hos SAS som bara bli bättre och bättre.
 
Skickade igår ett meddelande på ba.entercard.se och bad dem korrigera (BAEC-nummer och välkomstbonus, bifogade ett utdrag där det bara stod 1000). De svarade idag:

Hej och tack för att du kontaktat oss!

Vi har fått bekräftat att ditt medlemsnummer idag är uppdaterat till följande: XXXXXX. Detta innebär att dina 5 000 Avios är på väg och når dig senast måndag eller tisdag nästa vecka.

Återstår att se om det blir så.
 
Toppen