Senaste nytt

LOT - Fel eller gratis extra bagage?

Jag vore tacksam om någon kunde upplysa om vad som kan ha hänt och vad jag ska rätta mig efter.

Jag har en resa bokad med LOT för imorgon med retur nästa vecka. Den är bokad i SAVER (Klass W+S). Det har varit väldigt tydligt från start att det endast ingår handbagage i denna biljett. Idag checkade jag in och använde SAS-appen för det. Efter incheckningen gick jag in på LOT:s hemsida under check-in. Där står det nu att min baggage allowance är 1 väska. Det står även så på mitt boardingkort när jag skriver ut det via LOT:s hemsida. På bokningen står dock fortfarande Only Carry- on.

Kan detta stämma? Kan jag lita på att det ingår en väska eller har det blivit något fel för att jag checkade in via SAS-appen? (Jag är SAS Silver.) Vad kan annars ha hänt? Vore tacksam om någon vet något om detta.
 

Jonas C

Medlem
Har du Star Alliance Gold? LOT räknar automatiskt med det extra bagaget man får ta med som Star Gold även när man har köpt en saver biljett.
 

Canadien

Medlem
De ger Lufthansa FTL (Star Silver) ett extra bagage, så det kanske har blivit något fel. Men jag skulle inte chansa om du inte nödvändigtvis behöver ta med ett incheckat bagage. Tror de tar 70 EUR isåfall inom Europa.
 
Toppen