Senaste nytt

Köpa Starpoints med upp till 30% rabatt - Är det värt det ?

Valley

Medlem
När jag gör en liten kontroll på lite olika hotell så tycker jag det verkar ganska meningslöst-
Skulle väl vara för att komma åt de sista behövande poängen för några bokningar.

Eller har jag missat något i min kalkyl ?
Som att köpa och konvertera till Avios eller något sådant
 

henrik l

Medlem
Det kan definitivt vara ett mycket bra värde i detta om man tar med i beräkningen att man kan konvertera 30 000 Starwood poäng till 90 000 Marriott Rewards poäng. Bunkrar man upp lite kan man sedan boka ett Travel package hos Marriott. Har man dessutom konton för familjemedlemmar kan man tänka sig att man köper i tre block. Då kan man efter konvertering till Marriott Rewards poäng samla på sig 270 000 poäng, boka en vistelse på 7 nätter på ett hotell upp till kategori 5 + casha in 120 000 Avios, AAdvantage eller Alaskan miles som räcker till en del trevliga resor. Har man redan en del poäng hos Marriott kan man i det mest fördelaktiga fallet se det som att man på marginalen köper 90 000 miles för 735 USD:D
 

rvarttinen

Medlem
Ett tag, tidigare i höst, hade de en extra bonus vid transfer till t.ex. Flying Blue. Kom inte ihåg nivån, men man fick 5000 extra poäng om man överförde 20 000 eller 25 000 poäng. Nu är perioden över, men kan kanske stå beredd nästa gång ...
 

henrik l

Medlem
Ett tag, tidigare i höst, hade de en extra bonus vid transfer till t.ex. Flying Blue. Kom inte ihåg nivån, men man fick 5000 extra poäng om man överförde 20 000 eller 25 000 poäng. Nu är perioden över, men kan kanske stå beredd nästa gång ...

Du ska automatiskt få 5000 poäng i bonus per 20 000 p som överförs. Sedan finns de kampanjer där man får ytterliga 25-35% bonus. BA hade en nyligen och AA har väl en på gång.
 
Toppen