Senaste nytt

Bäst värde för AMEX MR-Poäng

hg1980

Medlem
Hej,

sitter på ca 250'000 Amex Platinum Membership Rewards poäng. Vad skulle ni överföra dem till? De jag funderar på är:

- SAS Eurobonus - 22727p
- SPG - 10000p
- Hilton Honors - 31250p

Känns som SAS Eurobonus ger mest "bang for the buck", hur skulle ni andra göra?

Tack!
 

palmen

Moderator
Jag skulle inte göra något tills jag behövde poängen. Är kampanjer då och då som ger mer poäng vid överföring.
Så länge poängen inte försvinner från Amex känns det rätt tryggt att ha dem där enligt mig.
 

hg1980

Medlem
Jag skulle inte göra något tills jag behövde poängen. Är kampanjer då och då som ger mer poäng vid överföring.
Så länge poängen inte försvinner från Amex känns det rätt tryggt att ha dem där enligt mig.
Ok! Bra tips, det låter vettigt. Invänta en kampanj :) Tack @palmen!
 

lilydock

Medlem
Hej!

Lite följdfrågor på det här temat, som nybliven Platinum-innehavare.

1. Vad har ni använt era MR-poäng till? Känns det som att det är "värt" något?
2. Någon som utvärderat vad som generellt är mest/minst förmånligt - handla i shopen, kreditera fakturan, överföra till något annat program?
 

blobloblo

Medlem
Hej!

Lite följdfrågor på det här temat, som nybliven Platinum-innehavare.

1. Vad har ni använt era MR-poäng till? Känns det som att det är "värt" något?
2. Någon som utvärderat vad som generellt är mest/minst förmånligt - handla i shopen, kreditera fakturan, överföra till något annat program?

Personligen förde jag över allt nyligen när de hade +20% när man förde över till SAS. Annars hade jag nog använt poängen till Hilton/Carlson
 

lilydock

Medlem
Personligen förde jag över allt nyligen när de hade +20% när man förde över till SAS. Annars hade jag nog använt poängen till Hilton/Carlson
Såg att de haft erbjudande här nu. Helt missat detta - hur fick ni info? Någon som vet hur ofta det kommer erbjudanden? BA skulle inte sitta helt fel.
 

Krickalou

Ny medlem
Jag tömde mitt Amex MR till BA för kanske 5 år sedan när de körde en x2 kampanj
Mao dubbel poäng ,men så bra deals har jag ej sett efter detta 20-50% verkar vara max
 

evr

Medlem
Jag hade också funderat på vad man skulle göra med alla MR-poäng som i mina ögon kändes mer eller mindre värdelösa... tills jag fick ett mail om kampanj på överföring till EB, och upptäckte eurobonus (rookie som man är) och förde över allt dit, skaffade i samma veva SAS MC premium så nu har jag 700k EB-poäng istället och högsta status på fly premium så mitt flygbehov är täckt ett bra tag fram över :)
 
Toppen