Senaste nytt

Har du inte blivit uppgraderad på Starwood hotell?

rvarttinen

Medlem
Har SPG Gold och ska för första gången sedan dess bo på ett SPG hotell (Sheraton Krakow). Några frågor på temat (chansar i denna tråd, då den verkar mest relevant :)

1. Vet/ser de vid incheckning att jag har Gold, eller måste jag visa något? Eller måste jag till och med göra något i förhand (mejla?). Bokningen är gjord via SPG:s app.
2. Har Gold pga AmEx Platinum (dvs. ej intjänade poäng) - vet någon om det gör skillnad?
3. Bokade redan från start Exec. room, så uppgrade är kanske osannolikt - någon som har erfarenhet av att redan ha bokat ex. exec. room, eller bokar ni konsekvent standard rum och får upgrade?
De ser att du har Gold status o det spelar nog ingen roll hur du fått det (själv också från AMEX en gång i början).
Uppgradering behöver inte betyda större rum; kan bli ett rum högre upp eller hörnrum, etc.
Själv brukat jag inte räkna med att bli uppgraderad utan bokar det rum jag vill ha eller kan acceptera. Sedan har det nästa alltid visats dig bli positiva överraskningar ... någon/några dagar innan ankomst brukar det komma ett epostmeddelande med lite info, välkommen, etc. Däri brukar det allt som oftast finnas ett erbjudande till en "upgrade" mot en liten avgift; kan vara frukost om du inte har det i din rate, club room om Sheraton, osv.

P.S. Club Room är något jag är beredd att köpa till!
 
Last edited:

lilydock

Medlem
De ser att du har Gold status o det spelar nog ingen roll hur du fått det ( själv också grån AMEX en gång i början).
Uppgradering behöver inte betyda större rum; kan bli ett rum högre upp eller hörnrum, etc.
Själv brukat jag inte räkna mex att bli uppgraderad utan bokar det rum jah vill ha eller kan acceptera. Sedan har det nästa alltid visats dig bli positiva överraskningar ... någon/några dagar innan ankomst brukar det komme ett epostmeddelande med lite info, välkommen, etc. Däri brukar det allt som oftast finnas ett erbjudande till en "upgrade" mot en liten avgift; kan vara frukost om du inte har det i din rate, club room om Sheraton, osv.

P.S. Club Room är något jag är beredd att köpa till!

Upgrade mot avgift är ju inte riktigt det de utlovar med Gold status? Det fick jag även när jag inte hade Gold. Hm...
 

rvarttinen

Medlem
Upgrade mot avgift är ju inte riktigt det de utlovar med Gold status? Det fick jag även när jag inte hade Gold. Hm...
Njae, du blir uppgraderad vid inchecking enligt din status i mån av tillgänglighet - i mitt fall har vi blivit uppgraderade varje gång. Vad jag menar är att du kan få erbjudanden om att t.ex mot en liten kostnad (oftast rätt förmånlig) innan inchecking (i det epostmeddelande du får) skaffa dig t.ex ett rum i nästa kategori eller kanske ett Club Room (Sheraton). Vid incheckingen ser de om du kan få ett ännu bättre rum. Har du då skaffat dig t.ex. ett Club Room, så får du behälla de förmåner som detta medger och ändå bli uppgraderad till ett bättre rum vid inchecking (utan kostnad). Uppgradering är inte garanterad, men som sagt, jag har alltid blivit det ...
 

Valley

Medlem
O T
Strax efter jag fått bekräftelsen för bokningen på Sheraton Carlton, Nurnberg, dök det upp nytt e-Mail att jag blivit uppgraderad. Kan varit fråga om max 1 minut.
 
Toppen