Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

jonten

Medlem
Hej. Detta har säkert redan besvarats men jag hittar inte. Hur lång tid tar det för den personens status som jag ger bort ett kort till att uppdateras till guld? Går det på direkten eller tar det någon dag. Anledningen till att jag frågar är att den jag vill ge bort till börjar sitt intjäningsår 1 december (en fredag) och hon vill gärna utnyttja loungerna på LHR den 3 december.

Tack
Det uppdateras hyfsat omgående, aldrig kollat i realtid men någon timme senare så är statusen uppdaterad.
 

pswe

Medlem
Hej. Detta har säkert redan besvarats men jag hittar inte. Hur lång tid tar det för den personens status som jag ger bort ett kort till att uppdateras till guld? Går det på direkten eller tar det någon dag. Anledningen till att jag frågar är att den jag vill ge bort till börjar sitt intjäningsår 1 december (en fredag) och hon vill gärna utnyttja loungerna på LHR den 3 december.

Tack
Hon får ett mail att bekräfta, blir uppgraderad direkt efter accept.
 
Hej. Detta har säkert redan besvarats men jag hittar inte. Hur lång tid tar det för den personens status som jag ger bort ett kort till att uppdateras till guld? Går det på direkten eller tar det någon dag. Anledningen till att jag frågar är att den jag vill ge bort till börjar sitt intjäningsår 1 december (en fredag) och hon vill gärna utnyttja loungerna på LHR den 3 december.

Tack

Men varför vänta till sista minuten med att ge bort ett kort? Ge bort det idag så vet du med säkerhet att statusen har hunnit att ändras till den 3e December.
 
Den som får det kan få ha guldkortet ett år längre om den får det i början av sin period.

Det är inte alls säkert. Många har vittnat om att får man det för tidigt får man det bara för innevarande år. Någon har rekommenderat att vänta till 3 månader efter att kvalificeringsperioden börjat för att garanterat få statusen under innevarande och nästa år.
 
Det är inte alls säkert. Många har vittnat om att får man det för tidigt får man det bara för innevarande år. Någon har rekommenderat att vänta till 3 månader efter att kvalificeringsperioden börjat för att garanterat få statusen under innevarande och nästa år.

Helt sant. Därför jag använde ordet kan. Men det går garanterat inte om kortet ges bort under perioden innan.
 
Helt sant. Därför jag använde ordet kan. Men det går garanterat inte om kortet ges bort under perioden innan.

Samtidigt som man kanske riskerar att statusen inte hinner ändras om det nu är viktigt att ha status redan 2 dagar senare. Och har man riktig tur så strular SAS hemsida så att man inte lyckas skänka alls.

Jag har en allmän allergi mot att göra saker i sista minuten. Självklart så får man göra som man vill. :)
 

Kris

Medlem
Fortsätter med en lotterihistoria.

Gav bort ett EBG under grace period som EBD. Levde ett behagligt liv som EBG ett tag själv innan jag åter (inom samma kvalificeringsår som grace period och några månader EBG) kvalificerade mig till EBD. Jag kan nu välja att ge bort ett guldkort igen. Intressant! Frågan är ju bara om man vågar... Om jag ger bort ett kort nu tillåter kanske inte lotteriet att jag ger bort ett guldkort när jag väl kommer på nästa (fulla) kvalificeringsår som EBD. Kan noteras att jag optimalt vill ge bort det när jag väl äntrat nästa kvalificeringsår om jag tvingas välja.

Vad säger ni...? Vänta eller ge bort ett redan nu och hoppas på lotteriet?
 

JWD

Medlem
En dum fråga, men hur fungerar det i 'mellanperioden'? Min kvalificeringsperiod är 1:a December till 30:e November d.v.s min status löper ut 30 februari. Kan jag då ge bort ett kort i december och sen ytterligare ett kort i t.ex. mars?
 
Toppen