Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

taxvalp

Medlem
Conrad Chicago, HHD. Checkade in jetlaggad igår kväll och fick ingen uppgradering från billigaste rummet. Frågade i dag pigg och utvilad och efter lite motstridiga uppgifter sitter vi nu i en ”Deluxe king studio” på 52 kvadrat. Fin utsikt även om det bara är på våning 11 viket ju är att betrakta som markplan här...
 

Jönsson

Medlem
Lånar tråden lite. När ni blir uppgraderade från standardrum till Executive, hur brukar ni då resonera kring My Way Benefits? Hinner ni ställa om benefits till poäng istället för frukost vid uppgradering? Någon som har försökt att ändra vid incheckning? Har hört att det finns de som blivit hänvisade till loungen för frukost då de bor i ett Executive på en del hotell och då ska man ju absolut ha poängen istället. Tänkte på det idag då jag åt en aningen torftig frukost i loungen istället för i restaurangen.
 
Lånar tråden lite. När ni blir uppgraderade från standardrum till Executive, hur brukar ni då resonera kring My Way Benefits? Hinner ni ställa om benefits till poäng istället för frukost vid uppgradering? Någon som har försökt att ändra vid incheckning? Har hört att det finns de som blivit hänvisade till loungen för frukost då de bor i ett Executive på en del hotell och då ska man ju absolut ha poängen istället. Tänkte på det idag då jag åt en aningen torftig frukost i loungen istället för i restaurangen.
Det beror på vilket hotell det är. Jag hade ställt in poäng någon gång när jag ändå inte skulle äta frukost på något Hilton Garden Inn och sen tänkte jag inte mer på det. Nästa gång jag skulle bo på ett HGI så bytte de åt mig vid incheck så att jag fick frukost istället.
 

Amoss

Medlem
Hej! Blir jag som HHG uppgraderad om jag checkar in via appen? Dvs. är chansen större vid receptionen eller lika stor via appen?
 

RonnieK

Medlem
Hej! Blir jag som HHG uppgraderad om jag checkar in via appen? Dvs. är chansen större vid receptionen eller lika stor via appen?
Det är nog omöjligt att svara på. Jag har hört bägge varianter - både uppgradering och att de inte uppgraderar pga att man redan valt ett rum.
 

lillemannen

Medlem
Hej! Blir jag som HHG uppgraderad om jag checkar in via appen? Dvs. är chansen större vid receptionen eller lika stor via appen?
Nu är jag HHD men jag tror att det kvittar. Jag checkar bara in på appen om där är bara "vanliga" rum på hotellet utan executive lounge eller rum. Ett flertal gånger jag har checkat in och då har jag inte fått någon uppgradering, fast att där har varit lediga rum som jag har påtalat om. Så jag har slutat med appen.
 

Nilann

Medlem
Hälsningar från Hilton Munich Park. Uppgraderad från standardrum till Executive med utsikt över Englischer Garten.
Detta är ett av herr Nilanns och mitt favorithotell. Bra service, trevlig lounge och en fantastisk park för promenader. HHD
 

fcx

Medlem
Hilton Strand Helsingfors.
Billigaste rum -> Executive som HHG.
Mycket uppskattat när jag har en stay på tre dagar, och för ovanlighetens skull kommer att tillbringa mycket tid på hotellet.
 
Toppen