Senaste nytt

Hjälp med First-First

Kebalibre

Medlem
Vi fick till en bra resa ARN-IST-ORD-HND
Bokade nyss så vi slipper SAS-omläggning som startar strax:)

Från Arlanda med Lufthansa till Fankfurt i business
Frankfurt till Seoul med Asiana First
Icke award mellan Seoul och Tokyo
Tokyo till Bangkok med Thai business
Bangkok till Frankfurt med Thai First
Frankfurt till München (var fullt till Arlanda) med Lufthansa Business
München till Arlanda med Lufthansa business

Gick varsin 2-4-1 samt 95.000 poäng var.

Målet är ju att boka om någon av de längsta streckorna när Lufthansa ev släpper ett par platser och kanske ta en annan väg hem. Men nu har vi iaf lagt grunden...
Som @Gullmarsplan berättat ovan fick vi till en rätt bra bokning men jag skulle gärna få in NH på en sträcka.
Inte helt lätt med 2 platser med NH men det skulle eventuellt kunna gå att få ihop från ORD med TK vis IST, är den routingen tillåten?
ARN-IST-ORD (TK i C) ORD-HND (NH i F).
 
Vi fick till en bra resa ARN-IST-ORD-HND

Som @Gullmarsplan berättat ovan fick vi till en rätt bra bokning men jag skulle gärna få in NH på en sträcka.
Inte helt lätt med 2 platser med NH men det skulle eventuellt kunna gå att få ihop från ORD med TK vis IST, är den routingen tillåten?
ARN-IST-ORD (TK i C) ORD-HND (NH i F).


Ingen som vet svaret på sista frågan?
 
Så här blev det till slut.

Arlanda-Frankfurt LH Business
Frankfurt-Boston LH First
Boston-Toronto Air Canada Business
Toronto-Los Angeles Air C Business
Los Angeles-Tokyo ANA First
Tokyo-Seoul Asiana (ej award) ekonomi
Seoul-Frankfurt Asiana First
Frankfurt-Arlanda SAS plus

Helt jävla galet att man kan göra en resa som denna för knappt 6000 kr (där biljetten Tokyo/Seoul är inräknad) och en 2-4-1 och 95.000 EB-poäng. Nästan för bra för att vara sant.

När jag kom hem fick jag mycket frågor (efter massa bilder på FB på resan) om hur jag hade råd. Gjorde då ett inlägg med värvningslänken till Amex.

Dagen efter hade jag fått in värvningar för mer poäng än jag lagt ut för resan så snart är det dags att börja fundera på vart second-First ska gå:)
 

palmen

Moderator
Så här blev det till slut.

Arlanda-Frankfurt LH Business
Frankfurt-Boston LH First
Boston-Toronto Air Canada Business
Toronto-Los Angeles Air C Business
Los Angeles-Tokyo ANA First
Tokyo-Seoul Asiana (ej award) ekonomi
Seoul-Frankfurt Asiana First
Frankfurt-Arlanda SAS plus

Helt jävla galet att man kan göra en resa som denna för knappt 6000 kr (där biljetten Tokyo/Seoul är inräknad) och en 2-4-1 och 95.000 EB-poäng. Nästan för bra för att vara sant.

När jag kom hem fick jag mycket frågor (efter massa bilder på FB på resan) om hur jag hade råd. Gjorde då ett inlägg med värvningslänken till Amex.

Dagen efter hade jag fått in värvningar för mer poäng än jag lagt ut för resan så snart är det dags att börja fundera på vart second-First ska gå:)
Så du fick åka till Asien via USA? Det var trevliga nyheter måste jag säga.
 

P-L

Medlem
@palmen

Var inga problem med att boka skumma sträckor i våras/somras. Det borde väl du veta?

Var ju massor som gjorde liknande resor
Det var inga problem under en viss period under sommaren men ändrades till "reasonable routing" efter det (utan direkta zonbegränsningar). Tror frågan kanske mer är "Går det att boka Asien via USA igen?"
 
Toppen