Senaste nytt

Incheckning Kastrup

J

Joakim Reinius

Guest
Lite konstig fråga kanske, men jag ska flyga CPH-FRA klockan 07.00 på morgonen. Jag åker Business class med SAS.
När kan det vara lämpligt att komma till Kastrup? (har aldrig rest business class förut), Jag har golfprylar med mig också om det gör någon skillnad (väl förpackat)
 

oermen

Medlem
SAS har ikke business class på short haul.

Du kan ankomme indtil 30 min før hvis du rejser plus, men jeg vil nok anbefale 45-60 min.
 
J

Joakim Reinius

Guest
SAS har ikke business class på short haul.

Du kan ankomme indtil 30 min før hvis du rejser plus, men jeg vil nok anbefale 45-60 min.
Det är en längre resa till Kuala Lumpur där första sträckan är med SAS :) Resan är köpt som Business så det var nog därför jag sa så
 

Agö

Medlem
Jag skulle komma 06:15 till incheckningen om det inte är helg och/eller någon form av skollov. Då skulle jag lägga på ytterligare 15-30 min.
 
Jag skulle rekomendera senast 6:00. Du får först checka in vid vanliga disken/self serve (för att få tag till golfbagen), vilken iofs är nära och I "rätt terminal" om du kommer med tåg. Ev måste du checka in vid disk om du inte förbetalt golfbagen, eller det ingår via status / Business class biljetten...

Eefter det får du också masa dig bort till "odd size luggage" check-in med goflbagen. Är inte direkt långt men jag har varit med om att där varit tomt på personal och man fått stå som ett fån I 5 minuter tills nån kommer, sedan har jag också nån gång fått någon obstinat personal som tvunget skulle kolla vikt och innehåll I bagen. Allt som allt tog nog golfbags procedure 15-20 min extra.
Sen beror det som @Agö säger på veckodag lite också.

Räknar du hinna med frukost I loungen eller vill du äta the famous box på planet? Såklart om du tanker hinna inon loungen så får du ju avsätta tid för det. Flight till Frankfurt brukar vara B eller A gater, en bit från loungen ifall du skulle få A14 t.ex.

Förra v var det B9 som gällde till FRA för min del.

Off topic: Hur flyger du vidare från FRA? För FRA-KL finns inte direkt, vad jag vet?
 
Toppen