Senaste nytt

Smart sätt att sova i ekonomiklass stol

Smuffe

Medlem
Jag måste få säga att jag verkligen älskar det här forumet...
En tråd som startade 2011 eller 2012 och som lever kvar. Så mycket som jag inte har hunnit gå igenom än. :eek:

Ja, sovställning är väl sådär.
Om cabin crew är hörsamma och hjälpsamma så gillar jag att ha 2-3 kuddar i svanken och en vid nacken.
Med rätt stol så hamnar man rätt bra och kan sträcka ut benen om man har nödutgång eller bulkhead, även om man halvsover på den yttre kanten av stolsdynan.
En annan nackdel är om cabin crew ignorerar vartenda försök till uppmärksamhet och även måste gå bak till galley 45 min efter att ha bett om extra kuddar.
"Sorry Sir, it is a full flight and there are are no more."
"Well thank you for your ignorance the last 4 1/2 hours and not letting me know and you've done nothing durint the flight."
"I will check Sir..."
5 min senare kommer hon med 3st kuddar...
Jag insåg där att Turkish Airlines har fler missar än vad jag trodde i maj och det inkluderar servicen i loungen som fallit platt sedan dess.
 

agehall

Medlem
Jag insåg där att Turkish Airlines har fler missar än vad jag trodde i maj och det inkluderar servicen i loungen som fallit platt sedan dess.
Om servicen ombord vore deras största problem skulle jag nog kunna tänka mig fortsätta flyga med dem. Problemet är att den där attityden är genomgående i ALLT de gör och det finns ingen anledning att tro att deras underhåll och säkerhetsarbete sköts annorlunda.
 

hg1980

Medlem
Exakt! Hurvida det är något på golvet vid nödutgången på 32,000 fot har mindre betydelse.... :rolleyes:
Frugan brukar köra med handbagaget som fotstöd och har vid två tillfällen med BA fått backning på det och varit tvingad att lägga undan bagaget. Med AA blev hon dock uppmanad att göra detta för att få det mer bekvämt. Så verkar vara lite hit 'n miss..
 
Toppen