Senaste nytt

Hur hålla liv i SPG-poäng?

jsn

Medlem
Av olika anledningar är det snart 12 månader sedan jag senast bodde på ett SPG-hotell, och i månadsmailen får jag nu en varning att poängen snart förfaller...

Hur kan jag hålla liv i dessa poäng? Måste jag bo en natt på ett SPG-hotell eller finns det enkare sätt?
 

Jönsson

Medlem
Av olika anledningar är det snart 12 månader sedan jag senast bodde på ett SPG-hotell, och i månadsmailen får jag nu en varning att poängen snart förfaller...

Hur kan jag hålla liv i dessa poäng? Måste jag bo en natt på ett SPG-hotell eller finns det enkare sätt?
Finns kanske några sätt. Allt handlar om att generera rörelse på kontot.
-Flyg med ett bolag som genererar SPG-poäng.
-Köp poäng, då aktiverar du kontot igen.
-Ät på en restaurang på ett SPG hotell och registrera måltiden på ditt kort. Får du igenom poängen så har aktiverat kontot.
-Det ska väl också gå, om jag inte missminner mig. att koppla ditt SPG-konto med Uber och därigenom få några poäng.
 

Moco

Medlem
Finns kanske några sätt. Allt handlar om att generera rörelse på kontot.
-Flyg med ett bolag som genererar SPG-poäng.
-Köp poäng, då aktiverar du kontot igen.
-Ät på en restaurang på ett SPG hotell och registrera måltiden på ditt kort. Får du igenom poängen så har aktiverat kontot.
-Det ska väl också gå, om jag inte missminner mig. att koppla ditt SPG-konto med Uber och därigenom få några poäng.

För att Uber-intjäningen ska fungera krävs dock att man bott minst en natt under innevarande kalenderår.
 

Moco

Medlem
Och som ett brev på posten kom just denna information från Starwood:

"Since 2015, SPG® has offered you the opportunity to earn Starpoints® for rides you take with Uber.

This partnership will not be renewed for 2018 and will officially end on December 17, 2017.

You don’t need to take any action. Your SPG account and the Starpoints you’ve earned to-date with Uber will not be affected and you can still earn through December 17, 2017.
"

Ordentlig motvind för Uber just nu.
 

henrik l

Medlem
Beror på vad du har för strategi med SPG kontot. Men alra lättast är väl att shoppa typ 1000 p. Men är du medlem i Marriott borde väl en tranfer till Marriott funka.
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Toppen