Senaste nytt

SAS Friends & Family | Boka senast 2017-NOV-06 (res mellan 2017-DEC-01 och 2018-APR-30)

Thornado

Medlem
Hmmm... Finns det alltså bara VIP Plus på longhaul och ingen VIP Go?
Det är givetvis bra priser i Plus, men jag hade hoppats på lite <3000-priser i Go också (som ju är en bättre deal om man behöver lite billiga poäng, och jag ser inte något jättestort värde i att åka Plus (förutom eventuell möjlighet till CU till Business).

Nåja, en biljett inom Europa bokad än så länge, och det lär bli fler.
 

Dr. Miles

Expert
Hmmm... Finns det alltså bara VIP Plus på longhaul och ingen VIP Go?
Det är givetvis bra priser i Plus, men jag hade hoppats på lite <3000-priser i Go också (som ju är en bättre deal om man behöver lite billiga poäng, och jag ser inte något jättestort värde i att åka Plus (förutom eventuell möjlighet till CU till Business).

Nåja, en biljett inom Europa bokad än så länge, och det lär bli fler.
Det finns men få.
I detta exempel är hemresan som SAS VIP Go.

Screenshot20171024 06 SK.png
 
Förstår inte varför SAS Plus Saver i bland är så oerhört dyrt när man söker via F&F-sidan. Det är nästan som att det är priset för Business!


etIdI4v.png


rEolDNA.png
 

fcx

Medlem
Förstår inte varför SAS Plus Saver i bland är så oerhört dyrt när man söker via F&F-sidan. Det är nästan som att det är priset för Business!

Det är en förvirring med bokningsklasser. VIP Plus bokas i A- eller P-klass, övriga (högre) klasser kan bara bokas som ordinarie biljetter. Om lägsta tillgängliga klass är B (eller högre) går det inte att boka VIP. Det är däremot fullt möjligt att boka även lägre klasser till ordinarie pris. Här blir VIP-siten "förvirrad", och vill inte boka lägre klasser till ordinarie pris, utan tillåter enbart lägsta lediga icke-VIP som ordinarie.

Det är därför du ser priset 3276 i A-klass VIP, 4463 i A-klass ordinarie och 9177 i B-klass ordinarie.
 

joemume

Medlem
Elände... Vilade på hanen lite för länge och nu funkar inte "gotogate"-lösenordet. Är det någon som har någon alternativ länk med annat lösenord eller kanske det nya lösenordet? :)
 

palmen

Moderator
Elände... Vilade på hanen lite för länge och nu funkar inte "gotogate"-lösenordet. Är det någon som har någon alternativ länk med annat lösenord eller kanske det nya lösenordet? :)
Blir samma för mig, den lär dock komma igång snart igen skulle jag gissa på :).
Testade några av de tidigare direktlänkarna och andra lösenord som fungerat tidigare men utan positivt resultat
 
Toppen