Senaste nytt

Sofitel Singapore City Center

toer00

Medlem
Hur var hotellet, har funderat på det själv... men hur är omgivningen, dött på kvällarna...??
 
Hur var hotellet, har funderat på det själv... men hur är omgivningen, dött på kvällarna...??
Det var kanon! Väldigt fint och fräscht (några månader gammalt när jag och Lord Sinclair bodde där) Väldigt trevlig personal och fri tillgång på champagne om man har club tillträdet. Tror det var mellan 17-19. Omgivningarna på kvällen är rätt död. Det är bara skönt när man ska sova. Rekommenderas!
 

Naga

Medlem
Har redan hunnit bo där tre gånger i år, senast i början av juli. Som
IMG_8079.JPG
AccorPlatinum har jag uppgraderats till svit vid varje tillfälle.
ClubLounge och personal mycket trevlig.
Pool och ClubLounge ligger i anslutning till varandra.
Jag rekommenderar verkligen SofitelCityCenter.
 

toer00

Medlem
Har redan hunnit bo där tre gånger i år, senast i början av juli. Som Visa bifogad bild 77901 AccorPlatinum har jag uppgraderats till svit vid varje tillfälle.
ClubLounge och personal mycket trevlig.
Pool och ClubLounge ligger i anslutning till varandra.
Jag rekommenderar verkligen SofitelCityCenter.

Och hur var ”mat utbudet” i Loungen?
Poolen? Bra?
 

Naga

Medlem
Mat & dryckesutbudet är mycket bra, av hög klass med bra variation från dag till dag.
Gäster med clubacess äter även frukost i loungen som option. Det finns även uteplatser vid loungen.
Utefrukost mitt i Singapore på 6e våningen vid poolen gillade jag.
På 5 minuters promenad når man Club street med bra barer, många bankers kör after work här.
Bilden är på Loungen.
IMG_5121.JPG
 

toer00

Medlem
Mat & dryckesutbudet är mycket bra, av hög klass med bra variation från dag till dag.
Gäster med clubacess äter även frukost i loungen som option. Det finns även uteplatser vid loungen.
Utefrukost mitt i Singapore på 6e våningen vid poolen gillade jag.
På 5 minuters promenad når man Club street med bra barer, många bankers kör after work här.
Bilden är på Loungen. Visa bifogad bild 77988

Hur var frukosten i Loungen jämfört med huvud frukosten på "Racines"? Var det champange i loungen även till frukost? Vilket märke på Champagnen...?
 

toer00

Medlem
Mat & dryckesutbudet är mycket bra, av hög klass med bra variation från dag till dag.
Gäster med clubacess äter även frukost i loungen som option. Det finns även uteplatser vid loungen.
Utefrukost mitt i Singapore på 6e våningen vid poolen gillade jag.
På 5 minuters promenad når man Club street med bra barer, många bankers kör after work här.
Bilden är på Loungen. Visa bifogad bild 77988

Hur var frukosten i Loungen jämfört med huvud frukosten på "Racines"? Var det champange i loungen även till frukost? Vilket märke på Champagnen...?
 

Jones

Medlem
... men hur är omgivningen, dött på kvällarna...??
På 5 minuters promenad når man Club street med bra barer, många bankers kör after work här.
Det finns hur mycket restauranger som helst nara. Det galler bara att hamna pa ratt gata. Det finns flera shophousesgator med restauranger valdigt nara. Kvaliten och pris varierar kraftigt. I bottenvaningar pa kopcentrum/kontorsbyggnader hittar man ocksa kluster av restauranger - i detta omrade ligger en hel del utat gatan sa man slipper kopcentrumkanslan. Om man vill ha lite kontrast till loungelivet sa kan man besoka ett hawkercenter (street food samlat under ett tak). Maxwell ligger narmast.
 
Toppen