Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

090034208

Medlem
Tänkte kolla hur ni lyckats med uppgraderingar via Optiontown?

Har själv 100%, dvs 10 st flyg av 10. Alla visserligen med Blue1.

Inrikes Fin x4, Arn-Vaa x3 samt Hel-Muc x3

Priser varierat fr 25 euro till 59 e per uppgradering per enkel väg.

Frun har också lyckade 11/11
 

Gnopps

Medlem
Jag har försökt två gånger. Ena gången var det tekniskt fel och Optiontowns support var helt usel. Andra gången Helsingfors-Köpenhamn kostade det €50 vilket jag tycker är för mycket för 1000 poäng och en enkel måltid (inget loungetillträde inom skandinavien).
 

090034208

Medlem
Cph är nog den dyraste av KF destinationer vid uppgradering.
Betalde själv endast 49 e Muc-Hel med KF(flögs av Augusburg Airways) del av LH, väldigt bra service
 

Malu

Medlem
Tre av fyra har gått in. Två av dessa med Blue1 och en ARN-ORD där Optiontown gav plats i Economy Extra.
(Blev sedan flyttad till Business i gaten, så det var dubbel vinstlott!)

Har inte haft några tekniska problem och återbetalning kom enligt vad som utlovas.
 

Bryant

Medlem
För mig har det lyckats en gång av två. Det gick bra mellan RIX-AMS med BT (79EUR), mindre bra med JK mellan ARN-BCN (Kanske lika bra det iofs)
 

niksal

Medlem
Cph är nog den dyraste av KF destinationer vid uppgradering.
Betalde själv endast 49 e Muc-Hel med KF(flögs av Augusburg Airways) del av LH, väldigt bra service

Vänta nu, lyckades du uppgradera ett flyg som flögs av något annat än KF? Det har jag aldrig hört talas om, trodde det måste vara operated by KF? Kan man alltså köpa HEL-MUC under ett KF flygnummer som flygs av LH och sitta i C för 49€? Det låter för bra att vara sant...
 

gdaily

Medlem
Blue1: HEL-ARN... inte värt det, då jag villa ha (bland annat) blocked middle seat och fick en fet tant i stället till vänster om mig. 1/1
Spanair: ARN-BCN, Sevilla-BCN och BCN-ARN. Definitivt värt det (kollegorna kunde komma in i loungen i Barcelona). 3/3
 

090034208

Medlem
Niksal
Flygnr KF790 Muc-Hel. P.g.a att Blue1 har "brist" på plan så anlitar dom b.la Augsuburg Airways samt DAT(Danish Air Transport) på vissa rutter, därför hade jag turen att få åka med Augsuburg. Den andra gången stod det ingenting på biljetten eller boardingkortet och då var det DAT som utförde turen Hel-Muc och det var bedrövlig service. Skrev till Blue1 och klagade och blev kompenserad med 3000 EB-poäng....
 

niksal

Medlem
Ah, ok. Då förstår jag. Tänkte att det var en vanlig codeshare. Tack för att ha klargjort det för mig!
 
Toppen