Senaste nytt

Eurobonustips inför bokning eftersöks

Björklund

Medlem
Hej allesammans,
Jag trodde jag var en forumräv som kunde läsa mig till det mesta men det verkar som att ju mer jag läser, ju mer gör jag det snurrigt för mig.

Jag kommer i dagarna att bli värvad av en vän till att bli Eurobonus AMEX "medlem". När allt där är klart skall jag använda kortet direkt och boka en resa. Jag skall tillsammans med min sambo från ARN till DAR i Tanzania. 10 dagar någon gång under oktober (priset verkar inte skilja så mycket på dagarna i okt).

Det jag nu undrar är hur jag skall boka biljetterna för att få ut så mycket poäng/mil som möjligt på resan? Billigast just nu som jag hittat är Turkish Airlines ca 6300:-/pp Economy Restricted, 1 stop Instanbul. Så priset är en faktor men +1000-1500:-/pp gör inte hål i budgeten om de satsade pengarna gör en bra resa (+bra poäng).

Några tips eller ideer, tankar i hur jag skall tänka när jag bokar? Försöka hitta enkelbiljetter för att styra upp resan t/r eller vad göra?

Tack för en bra sida med bra läsning från kunniga människor.
 

Palazzi

Medlem
Den biljett du tänkt dig ,TK eco restricted, ger tyvärr inte så värst bra valuta för pengarna (25% miles). Samma kreditering gäller för Swiss.

Den bästa dealen tror jag är att boka med Ethiopian Airlines ARN-ADD-DAR. Boka i Ekonomi flex på utresan för 4.538kr (100% miles). Boka hemresan i semi flex 3.424kr (25% miles). Totalpriset blir 7.812kr T/R för 62.5% miles.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Resan ger 5.938 miles + de poäng du får in med Amex (1.540).
 

pep

Medlem
Du skal tage SWISS. Lige nu for 771 usd fra ARN 8-10 October og retur fra Dar e.g. 21/10. Vældig god forbindelse. 300 usd billigere end hvis afgang fra CPH. Dagflyvning ned over Africa er ofte meget smuk og Kilimanjaro ses ofte. SWISS har en god Italiensk Spumanti på economy (fra ZRH til NBO). Prisen 771 er set paa hipmunk.com netop nu. Mileage ukendt, kommer først frem ved booking. Jeg gætter paa du faar 50% + ca. 5000 miles
 

Björklund

Medlem
Jag tackar för de svaren jag fått!
Funderar på att åka ner till CPH först och sen ta flyg ner till DAR. Men frågan är om det påverkar miles/segment så mycket? Har inte riktigt förstått betydelsen av vardera bonus?
 
Toppen