Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Xilan

Medlem
Planerar att se Vikings-Packers. Vet inte hur kall man kan vara. Dvs kommer priserna gå upp eller ner?
Svaret på min fråga var att priserna trendade svagt uppåt fram emot match ända till ungefär en vecka innan match. Nu kostar de billigaste biljetterna till Vikings-Packers under $150 vilket är $50 mindre än vad vi betalade.
Men vad spelar det för roll? Det är Game Day!!!
 

Johan Hbg

Medlem
En kanske liten offtopic fråga, men vad är det som lockar med dessa matcher förutom själva sporten? Är det publiken? Upplevelsen i sig?

För mig känns Amerikansk sport väldigt plastigt.
Den är plastig :)
Men jag gillade att gå när jag bodde i USA, hänga på läktaren med foot-long hotdogs och kall bira var alltid nice. Är som sagt underhållning, skall inte jämföras med tex vanlig fotboll.
 

Ohjay

Medlem
Svaret på min fråga var att priserna trendade svagt uppåt fram emot match ända till ungefär en vecka innan match. Nu kostar de billigaste biljetterna till Vikings-Packers under $150 vilket är $50 mindre än vad vi betalade.
Men vad spelar det för roll? Det är Game Day!!!
Vad tyckte du om matchen?
 

Xilan

Medlem
Vad tyckte du om matchen?
Det var väldigt kul att få gå på en match i US Bank Stadium. Att det var just ett divisionsmöte mot Green Bay Packers gjorde det dessutom extra speciellt.
Sedan blev det lite av ett antiklimax när Aaron Rodgers bröt nyckelbenet tidigt i första kvarten. Med reservquarterback tenderar det att bli mer springspel, vilket inte är Packers främsta anfallsvapen normalt sett. De kom ingen vart.
Vikings offense fick istället mycket tid på banan och kunde trötta ut Packers defense och till slut vinna ganska välförtjänt.

Så till din fråga. Matchen som sådan får 3 av 5, men totalupplevelsen blir ändå 5 av 5.
 

Guiden

Medlem
Det var väldigt kul att få gå på en match i US Bank Stadium. Att det var just ett divisionsmöte mot Green Bay Packers gjorde det dessutom extra speciellt.
Sedan blev det lite av ett antiklimax när Aaron Rodgers bröt nyckelbenet tidigt i första kvarten. Med reservquarterback tenderar det att bli mer springspel, vilket inte är Packers främsta anfallsvapen normalt sett. De kom ingen vart.
Vikings offense fick istället mycket tid på banan och kunde trötta ut Packers defense och till slut vinna ganska välförtjänt.

Så till din fråga. Matchen som sådan får 3 av 5, men totalupplevelsen blir ändå 5 av 5.
Men en vinst är en vinst ;)

Var på Bears-Vikings förra veckan i Chicago men tänkte försöka se Vikings spela hemma men blir nog till nästa år så bra med tips om vilka platser man ska köpa. Var satt ni?
 

taxvalp

Medlem
Ska se Bears-Panthers på söndag. Har sett en del matcher på västkusten (49ers) med högt biljettryck men här fanns det gott om vanliga biljetter kvar. Köpte andrahandsbiljett under listpris via Ticketmaster. Senast jag såg Bears var i Göteborg, ni som kan er NFL-trivia vet mer...
 

Guiden

Medlem
Ska se Bears-Panthers på söndag. Har sett en del matcher på västkusten (49ers) med högt biljettryck men här fanns det gott om vanliga biljetter kvar. Köpte andrahandsbiljett under listpris via Ticketmaster. Senast jag såg Bears var i Göteborg, ni som kan er NFL-trivia vet mer...
Bears vs Vikings, 1989 var det har jag för mig? Fick mig att börja spela fotboll!
 
Toppen