Senaste nytt

ExpertFlyer for dummies

MajaKlara

Medlem
Hallå igen! Vid närmare eftertanke kanske jag blandar ihop Expert Flyer och ITA Matrix? Eller finns den funktion jag efterfrågar också på EF? Ber om överseende med min förvirring...
 

Dr. Miles

Expert
Det var ett tag sedan jag använde ExpertFlyer för sökning av pris för flyg. Jag har för mig att man kan göra en sökning på flyg för att kunna se fligheter utifrån pris, bolag och byten, men nu när jag går in på Expertflyer får jag hjärnsläpp och hittar inte den funktionen. Försökt med "flight availabilty" bl a, men hittar då inte pris någonstans, bara fares, men inte totalpris etc. Har en minnesbild av att man kan söka på destination och få en bra överblick över bolag och pris. Minns jag fel? Jag vill åka ARN-EMA och vill se smidigast rutt och priser. Någon som vill/kan ge tips på hur jag gör en sådan sökning på EF?
Man kan söka priser för resa mellan A och B (utan skatter och bränsletillägg) med ExpertFlyer.

Det kallas "Fare information".
Screenshot20161210 03 EF.png
 
Hej,

Hur funkar egentligen en sida som ExpertFlyer eller KVS Tools. Vad använder de för underliggande system som ger tillgång att söka efter t.ex. availability hos flygbolag?
 

squeezen

Medlem
Nån med pro version som kan rådgöra om det är värt det i min situation.
Just nu i princip bara på jakt efter att bevaka säte på en hemresa från Asien, plats fanns i förrgår men när jag kikar idag är det borta.
Så 1, jag skulle vilja kika hur det ser ut i kabinen (first class på Thai).
2. Lägga bevakning på om ny platser kommer upp via BKK till LHR (första hands val) eller CDG (Andra hands val).

Hade legat på latsidan med att föra över poäng från frugan och när jag väl tog mig tid igårkväll var såklart platsen borta (på united).

Tacksam för input.
 
Toppen