Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2017? (Karta)

Mangostan

Medlem
Jag har aldrig påstått att det är ett eget land. Som påpekats tidigare i tråden finns det en länk i första inlägget. Om man klickar på den får man upp en lista som även listar vissa områden som inte är suveräna stater. Det är i alla fall den lista jag får upp. Om vi inte går efter den listan kanske moderator kan ändra till en annan referens. Alternativt att administratören markerar alla områden som redan är täckta av de suveräna stater som besökts.
Jag har också läst det första inlägget, där det bl a står:
  • Endast nu existerande, "riktiga", självständiga länder räknas. Exempelvis hör Hong Kong till Kina, Grönland till Danmark, och Curacao till Nederländerna. Listan nedan utgår (för enkelhets skull) från Nationalencyklopedins lista över "världens länder"; NE.se
Någon lista som du nämner hittar jag inte där. Däremot en kartlänk till Trottin Travel Maps. Jag utgår från att det är den som gäller. Där är UAE redan markerad och jag kan inte se att de olika emiraten har egna fält.
 

Kris

Medlem
Jag har också läst det första inlägget, där det bl a står:
  • Endast nu existerande, "riktiga", självständiga länder räknas. Exempelvis hör Hong Kong till Kina, Grönland till Danmark, och Curacao till Nederländerna. Listan nedan utgår (för enkelhets skull) från Nationalencyklopedins lista över "världens länder"; NE.se
Någon lista som du nämner hittar jag inte där. Däremot en kartlänk till Trottin Travel Maps. Jag utgår från att det är den som gäller. Där är UAE redan markerad och jag kan inte se att de olika emiraten har egna fält.
Då är det säkert min Androidgerät som ger mig annan info.
Trottin Travel Maps | BC's Travel Map and Stats
På denna länk klickar jag på sektionen Middle East och får upp följande:

Middle East
  • Abu Dhabi
  • Ajman
  • Bahrain
  • Dubai
  • Fujeirah
  • Iran
  • Iraq
  • Israel
  • Jordan
  • Kuwait
  • Lebanon
  • Oman
  • Palestine
  • Qatar
  • Ras Al Khaimah
  • Saudi Arabia
  • Sharjah
  • Syria
  • Umm Al Qaiwain
  • Yemen

Big deal... Det är ok att ignorera mitt inlägg om det känns bättre, så går vi vidare och firar helg.
 

flybob

Medlem
Då är det säkert min Androidgerät som ger mig annan info.
Trottin Travel Maps | BC's Travel Map and Stats
På denna länk klickar jag på sektionen Middle East och får upp följande:

Middle East
  • Abu Dhabi
  • Ajman
  • Bahrain
  • Dubai
  • Fujeirah
  • Iran
  • Iraq
  • Israel
  • Jordan
  • Kuwait
  • Lebanon
  • Oman
  • Palestine
  • Qatar
  • Ras Al Khaimah
  • Saudi Arabia
  • Sharjah
  • Syria
  • Umm Al Qaiwain
  • Yemen

Big deal... Det är ok att ignorera mitt inlägg om det känns bättre, så går vi vidare och firar helg.

Har bockat i samtliga emirat nu. Listan är lite lurig men har inte hittat en tjänst som bara innehåller länder. Tack för att du påpekade det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Erik M

Medlem
IMG_1789.JPG Cooköarna kan bockas av!
 
Toppen