Senaste nytt

Min fråga är finns det möjlighet att åka med Turkish Airlines till New York

Peppex

Medlem
Min fråga är finns det möjlighet att åka med Turkish Airlines till New York, helt okay med byte i Turkiet om så behövs ?

Jag och min tjej, funderar på att åka från Stockholm till New York med flygbolaget Turkish Airlines eftersom de är så bra vad jag förstår.

Min fråga är finns det möjlighet att åka med Turkish Airlines till New York, helt okay med byte i Turkiet om så behövs ?

Vad kan det kosta per person tur o retur ungefär tror ni ?

Hälsningar Peppe
 

Palazzi

Medlem
Jag är iofs en entusiast av TK, men ha inte för höga förväntningar.... Såväl jag som Skytrax är nog skyldiga till att överdriva bolagets storhet en aning :p

Jag skulle säga så här: Om det är Ekonomiklass eller Business så är SWISS att föredra. Om du däremot får tag i en premium economy med TK för under 10.000kr/pers så skulle jag föredra det.

PS. Åter till den specifika frågan, när tänker ni resa?
 
Last edited:

Singapore

Medlem
Om det är economy ni är ute efter så kanske 4-5000 är att räkna med, men det beror på när ni vill åka och ja, ni måste mellanlanda i IST om ni åker från Sverige.
 

Alx

Medlem
Möjlighet finns (har själv gjort det ofrivilligt under snökaoset julen 2010)... Men, jag skulle aldrig någonsin göra det frivilligt av två skäl:

1. Turkish Airlines är (i mitt tycke) sammanvägt inte särskilt mycket bättre än någon annan.
2. Jag tror att även den mest inbitne Turkishfantasten håller med mig om att omvägen och restiden gör att man ändå avstår Turkish till NYC.

Testa hellre Turkish nästa gång du är påväg mot Asien. Både billigt och någorlunda åt rätt håll...
 

agehall

Medlem
Det är ju en rätt rejäl omväg. Det finns nog bättre alternativ.Som Palazzi skriver är nog Swiss ett bättre alternativ.
 

Peppex

Medlem
Ungefär oktober/november 2012

Hur är det med BA och Lufthansa på denna tur eller är Swiss klart bäst ?
 

Palazzi

Medlem
Ungefär oktober/november 2012

Hur är det med BA och Lufthansa på denna tur eller är Swiss klart bäst ?

Undvik LH om det inte handlar om business på rea....det är mitt tips. BA & SWISS i ekonomiklass kostar ca 4.800kr-6.000kr T/R. TK Comfort Class kostar ca 10.200kr som "restricted". Jag skulle dock vilja påstå att det är bättre värde på Comfort Class i östlig riktning (ca 8.200kr till PEK ibland).

David har skrivit en recension av Comfort Class: http://www.businessclass.se/reserap...ing-med-turkish-airlines-i-comfort-class.html
 
Last edited:

EricT

Medlem
Det brukar dyka upp en rea i mitten av augusti på BA. (WT+ och Club) Vänta och se vilka deals de har den här gången. I juni bokade jag New York för 13 400 kr i Business på BA, vilket är sinnessjukt bra.
 
Toppen