Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Får avvakta och se vad som rapporteras här ...

Jag tycker nog att det är (ovanligt) klart och tydligt den här gången.

Överföringar till inrikes bankkonton upphör (med Amex)
Utlandsbetalningar upphör (med Amex)
Betalning av räkningar via BG/PG kvarstår precis som tidigare

Jag ser inte riktigt hur man skulle kunna tolka det här mailet som att det sker någon förändring i möjligheten att betala till Skatteverkets BG-konto.
 

godismaz

Ny medlem
Jag ska komma igång med Billhop, och försöker planera lite. Det jag undrar är ifall jag betalar en faktura 1 januari 2018, med betalningsdatum samma dag - kommer då pengarna dras från kreditkortet den dagen? Som ni kanske förstår gäller det Amex 2-4-1, och eftersom jag inte har möjlighet att komma upp i 150k spend under 2017 vill jag satsa på att göra det 2018.

Dum fråga kanske, men någonstans här läste jag om att betalningen daterats två dagar innan. Men det kanske endast gäller när man väljer betalningsdatum två dagar framåt i tiden.
 

Kandinsky

Medlem
Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?
 

Impendill

Medlem
Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?

Hur stort är beloppet ?
 

schrute

Medlem
Jag anser att det är värt det, givet att du avser att betala med Amex Elite. 10öre/poäng brukar väl vara en riktlinje, även om man kan slösa göra av med dom till ett betydligt sämre genom t.ex. köpa öl ombord, eller få ut betydligt mer vid kampanjer och resor i högre klass.

Tänk på att du då även kan skaffa Sas Mastercard Premium och direkt hamna på en hög Fly Premium nivå, vilket ökar värdet på dina poäng än mer.
 
Toppen