Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Johan12

Medlem
Har just nu EBG och 9375 poäng på kontot. Utöver detta kommer det 20000 från mitt amexkort men utöver det verkar det som att det inte kommer blir några longhaul flighten i tjänsten innan min kvalificeringsperiod går ut (30/6-18).

Börjat kika lite på hur man bäst ska lösa detta och lutar åt typ GOT-CPH-MIA-CPH-GOT i SAS plus.

Ut på torsdag och hem söndag verkar gå att få för runt 9000 och ger 17000 poäng.

Några andra tips?
 
Har just nu EBG och 9375 poäng på kontot. Utöver detta kommer det 20000 från mitt amexkort men utöver det verkar det som att det inte kommer blir några longhaul flighten i tjänsten innan min kvalificeringsperiod går ut (30/6-18).

Börjat kika lite på hur man bäst ska lösa detta och lutar åt typ GOT-CPH-MIA-CPH-GOT i SAS plus.

Ut på torsdag och hem söndag verkar gå att få för runt 9000 och ger 17000 poäng.

Några andra tips? Eventuellt skulle man kunna köra SAS go och uppgradera för poäng varje väg
Ja, SAS Mastercard Premium ger dig 1000 baspoäng per månad. https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/
 

André B

Medlem
ARN-AKL/CHC i Business med SQ lär väl toppa som ett av de bästa alternativen för snabb poängintjäning? Totalt 45000~ poäng ToR för cirka 23000
Inte lyckats hitta något lika smidigt och bekvämt, blir dessutom extra bra om man får biljetter via FRA istället för DME.
 

Brandten

Medlem
Kanske är blind och kollade bara några sidor bakåt i tråden men hittade ingen frågemall riktigt så here it comes.

En kollega behöver 2500 poäng innan sista november och vill ha tips på

- Billigaste biljetten (fanns plus till LHR för 6000kr vilket inte räknas som billigt).
- Kortaste rutten för att uppnå intjäningen.
- Undvika vändande plan (dvs gärna några timmar på destinationen).
- Utgår från ARN.
- Nuvarande status EBG.
- Kan flyga vilken dag som helst under November.

Tack på förhand!


Edit: Uppdaterade inlägget med svar på alla frågor som kom nedan, tack.
 
Last edited:

Ano

Medlem
Kanske är blind och kollade bara några sidor bakåt i tråden men hittade ingen frågemall riktigt så here it comes.

En kollega behöver 2500 poäng innan sista november och vill ha tips på

- Billigaste biljetten (fanns plus till LHR för 6000kr vilket inte räknas som billigt).
- Kortaste rutten för att uppnå intjäningen.
- Undvika vändande plan (dvs gärna några timmar på destinationen).

Tack på förhand!

Kanske en situation där det är värt att köpa poängen istället? Utgår han från ARN?
 
Kanske är blind och kollade bara några sidor bakåt i tråden men hittade ingen frågemall riktigt så here it comes.

En kollega behöver 2500 poäng innan sista november och vill ha tips på

- Billigaste biljetten (fanns plus till LHR för 6000kr vilket inte räknas som billigt).
- Kortaste rutten för att uppnå intjäningen.
- Undvika vändande plan (dvs gärna några timmar på destinationen).

Tack på förhand!

Avreseflygplats?
 
Toppen