Senaste nytt

Time to Think Option - vilket skämt!

agehall

Medlem
AF erbjuder en sk "Time to Think Option" när man ska köpa biljetter från dem. Vid något tillfälle har Karin sagt att detta kan ge upp till 14 dagar innan man måste bestämma sig. Min erfarenhet är att man får 24h.

Idag tar dock priset. Jag blir erbjuden att få 2h(!?) att tänka på saken, mot en kostnad av 150kr. Det känns inte helt seriöst tycker jag.
 

fly4fun

Medlem
Jag har för mig jag har fått upp nått sånt hos Vueling, men då kunda man låsa priset i någon dag mot några Euro i avgift. Det är väl ytterligare ett sätt för flygbolagen att tjäna pengar.
 

Stefan62

Medlem
AF erbjuder en sk "Time to Think Option" när man ska köpa biljetter från dem. Vid något tillfälle har Karin sagt att detta kan ge upp till 14 dagar innan man måste bestämma sig. Min erfarenhet är att man får 24h.

Idag tar dock priset. Jag blir erbjuden att få 2h(!?) att tänka på saken, mot en kostnad av 150kr. Det känns inte helt seriöst tycker jag.

Det är inte seriöst och min erfarenhet är att det handlar om max någon dag - trots att det redan ingår avbokningsmöjlighet inom 24 h.

2 veckors "Time to Think Option" får man bara om man bokar mycket lång tid före resan.

Jag bokar normalt max 10 dagar innan resa.
 
Toppen