Golfkillen
Medlem
haha. Du kan gå tillbaka och läsa igen då kanske? Snobbismen bestod inte i att klaga, utan i att inte acceptera fryst mat på ett flygplan.Haha. Korrekt, förstod aldrig riktigt varför det skulle vara snobbism.
haha. Du kan gå tillbaka och läsa igen då kanske? Snobbismen bestod inte i att klaga, utan i att inte acceptera fryst mat på ett flygplan.Haha. Korrekt, förstod aldrig riktigt varför det skulle vara snobbism.
Ah. OK. Är det snobbism då att inte acceptera att endast standardnötter och Gott & Blandat ingår i Plus?haha. Du kan gå tillbaka och läsa igen då kanske? Snobbismen bestod inte i att klaga, utan i att inte acceptera fryst mat på ett flygplan.
Är inte detta lite snålt på Plus long-haul då man erbjuds i princip mer på en plus intra europa typ arn-cph i "snacks väg"?
Det finns ju plusresenärer (framförallt på charter-destinationer) som inte vet att det ingår saker i plus och komemr ombord med massa saker de köpt i någon butik på flygplatsen när samma sak finns tillgängligt ombord.Framförallt märkligt och förvirrande för kunden som i många fall ansluter till en europeisk flygning och får uppleva olika koncept på sin resa. Om rentav vi som jobbar har svårt att ta till oss det, måste det vara ännu märkligare för resenären.
Tack för förtydligande! Vad trist det måste vara att behöva stå i skottlinjen för inkonsekventa beslut som verkar bygga på en analys av huvudkontorets nyutexade Excel-makare...i Plus serveras Gott & Blandat och våra standard nuts (mandlar) som snacks mellan serveringarna. Vi uppmanas vara konsekventa till produkten och inte ge ut något annat, då "detta är vårt sortiment för tillfället". Denna info kom för ett par månader sen och skapade höjda ögonbryn och diskussion inom kåren.
Ja, väldigt märkligt och måste sätta Er i en knepig situation. " Tyvärr, Marabou ingår inte på denna flygning, du skulle hamstrat det på intra flygningen innan"...Framförallt märkligt och förvirrande för kunden som i många fall ansluter till en europeisk flygning och får uppleva olika koncept på sin resa. Om rentav vi som jobbar har svårt att ta till oss det, måste det vara ännu märkligare för resenären.
Absolut. Den viktiga poängen är dock att SAS måste vara tydliga mot resenärerna. Den här tråden, och liknande, är ju ett exempel på att det ånyo brister i kommunikationen. Det är för många, mig inbegripen, obegripligt varför det snackssortiment som ingår i Plus är begränsat till standardnötter och Gott & Blandat men inte chips eller choklad. Känns också otroligt märkligt att skriva ut det i en meny...Det finns ju plusresenärer (framförallt på charter-destinationer) som inte vet att det ingår saker i plus och komemr ombord med massa saker de köpt i någon butik på flygplatsen när samma sak finns tillgängligt ombord.