Senaste nytt

Restaurangtips Singapore

Sebbeh

Medlem
Hej.

Jag har två kvällar i Singapore i januari och skulle behöva börja boka lite bord för att få en matupplevelse. Jag är kock och sambon är restaurangchef så standarden vi söker får gärna vara hög eller så bara jävligt god (typ ett hål i väggen med den bästa maten någonsin).

Kollade lite snabbt med michelin guiden men blev verkligen inte imponeead av menyer på de restaurangerna med stjärnor. Nu kollade jag inte alla. Men ös på!
 

Von Wiffen

Medlem
Hej.

Jag har två kvällar i Singapore i januari och skulle behöva börja boka lite bord för att få en matupplevelse. Jag är kock och sambon är restaurangchef så standarden vi söker får gärna vara hög eller så bara jävligt god (typ ett hål i väggen med den bästa maten någonsin).

Kollade lite snabbt med michelin guiden men blev verkligen inte imponeead av menyer på de restaurangerna med stjärnor. Nu kollade jag inte alla. Men ös på!
Kan rekommendera den här FOO’D By Davide Oldani
 

Agö

Medlem
Jag har en liten shortlist inför mina sex timmar i mellandagarna.

1. Waku Ghin by Tetsuya Wakuda - Modern European-Japanese Restaurant (jag vill helst inte äta japanskt i Singapore men detta är ett intressant ställe)

2. Welcome to Burnt Ends Singapore! (är dock inte övertygad om att stora intag av rött kött är idealiskt efter julhelgen och två x 12 h på flyg)

3. Corner House | Gastro-Botanica (mest för att omgivningarna verkar vara sanslöst läckra, ligger i Botaniska trädgården)

4. Tippling Club (verkar festligt, kul med cocktails)

5. Chef Kang’s Kitchen (men egentligen vill jag sitta bekvämt och koppla av så går bort denna gång)
 

Abbs

Medlem
Gör som Bourdain;
Eat like Bourdain – Explore Parts Unknown

Äta franskt kan du göra i Frankrike. Malaysiskt, Indiskt, Kinesiskt och fusionen där emellan är det du skall fokusera på. Och att äta italienskt, franskt, etc i Singapore är bara så jävla tråkigt och fegt, då kan du likaväl stanna hemma. Men om du vågar, finns det utsökt (och billig) mat att hitta. Fish head curry, Laksa, Chilli Crab, Nasi Lemak, Chicken rice, Char Kway Teow, listan blir lång! Besök Hawker Centres och stå i kö(ett säkert sätt att veta att detär bra). Det är billigt, prova många rätter!

Att gå in på en skitkrog vid Clarke Quay och äta västerländskt är fasansfull idioti. Då förslår jag att du går till Fika på Arab Street och äter köttbullar med mos.

Edit: Ser nu att tråden är rätt gammal; men posten får stå som uppmaning till den som söker sig en entrecote och ett glass bourgogne i Singapore, släpp lös tyglarna och svettas med oss i ett hawker centre.
 

Mediana

Medlem
Jag spinner vidare här lite grann. Vi har också två dagar i Singapore och jag försöker maxa så mycket mat det går under det här dagarna. Vi är definitivt för gatumat i alla dess former så har ni några tips på specifika Hawks eller hål i väggen, säg gärna till.
 

felixduva

Medlem
il Cielo vid Skybaren och poolen på 33:e våningen Hilton Orchard. Lugnt, liten kvällsbris och insektsfritt. Italiensk-Japansk fusion. Bästa pastan jag ätit. Här Cappellini Maine lobster med svart tryffel till fantastisk utsikt. Mums.
4b896f6831f65fab5e5d0db85d9fa046.jpg
98db01553dc4775bbfb3a8aedf00fd5d.jpg
75d8ac56f3b8c880fd09a5a96fe0d485.jpg
 
Toppen