Senaste nytt

Felaktig debitering på Amex-kortet

rob74

Medlem
Har aldrig köpt något från något företag inom den gruppen. I så fall skulle det ha varit i sömnen och var är då kvittot/resplanen???
Däremot har jag med lite googling hittat en hel del folk som verkar vara förbannade på dem av olika orsaker.
Nu har det tillkommit en i den skaran - utan att ens ha haft med företaget att göra, suck...
 

NiNE

Medlem
Jag har också en felaktig debitering från dem!! Min är på över 25000 kronor. Ärendet har legat för utredning i ca två månader, fortfarande inte hört något.
 

rob74

Medlem
Ojojoj! 25 lakan var inte direkt småpengar för en feldebitering... Hur har det ärendet hanterats? Vad sa kortföretaget?
Känner ju personligen att jag inte vill ligga ute med några 7.000 kr för något jag inte köpt. Räcker ju med att jag först nu fått pengar tillbaka av SAS för en biljett från början av maj.
 

NiNE

Medlem
Jag har ringt amex några gånger för att kolla status. De har kontaktat Svenska Resegruppen för att få in underlag för debiteringen men det verkar inte ha kommit än. De sa även att jag kommer att få komma in med "mitt underlag" senare, vilket jag ifrågasatte. Vadå mitt underlag? Någon har dragit pengar från mitt kort, och JAG ska komma in med underlag? Jag har ju inget som helst underlag att skicka in. Jag var utomlands under tiden då debiteringen gjorde, vilket de kan se på övriga transaktioner. Dock verkar ju det här vara ett nätköp antar jag, så jag vet inte om det spelar någon roll att jag var utanför Sverige. Under tiden har jag fått dra bort 25000 på de räkningar som kommit (två stycken). Amex har även skickat ut ett brev där det står att de utreder min ifrågasatta debitering. Denna debitering innebar att jag kom över 150000-spärren, vilket jag gärna hade velat vänta med.
 

Stefan62

Medlem
Jag har ringt amex några gånger för att kolla status. De har kontaktat Svenska Resegruppen för att få in underlag för debiteringen men det verkar inte ha kommit än. De sa även att jag kommer att få komma in med "mitt underlag" senare, vilket jag ifrågasatte. Vadå mitt underlag? Någon har dragit pengar från mitt kort, och JAG ska komma in med underlag? Jag har ju inget som helst underlag att skicka in. Jag var utomlands under tiden då debiteringen gjorde, vilket de kan se på övriga transaktioner. Dock verkar ju det här vara ett nätköp antar jag, så jag vet inte om det spelar någon roll att jag var utanför Sverige. Under tiden har jag fått dra bort 25000 på de räkningar som kommit (två stycken). Amex har även skickat ut ett brev där det står att de utreder min ifrågasatta debitering. Denna debitering innebar att jag kom över 150000-spärren, vilket jag gärna hade velat vänta med.

Jag har haft ett liknande ärende och fick hela summan krediterad under "utredningen". I och med att "sälj"-stället inte kunde verifiera något så hände inget mer.
 

agehall

Medlem
Jag har samma erfarenhet som Stefan62. När jag har haft problem har jag direkt fått hela summan krediterad med förbehållet att om debiteringen verkar riktigt kommer den att återföras.
 
Det är i min mening en av de stora fördelarna med att ha betal- eller kreditkort istället för kontokort. Istället för att pengarna ryker rakt från kontot, så kan man bestrida och behöver inte betala ett öre förrän det är utrett. Så om något är det väl ett argument för att behålla Amexet snarare än säga upp det.
 
Toppen