Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

jth

Medlem
Den här frågan har säkert ställts många gånger förut men jag lyckades inte hitta något 100% relevant när jag sökte ...
Går det att i efterhand applicera en voucher på en awardbokning? Hittade awardplatser i C till USA över nyårshelgen så jag kände att det var lika bra att hugga dom på stört. Dock kommer inte min voucher att trigga förrän i slutet av den här månaden. Att boka av och boka igen är ju lite osäkert, risken är väl att någon annan tar platserna medans man står i telefonkö... Sedan är det väl inte helt 100% säkert att de kommer ut igen om man bokar av dom...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Den här frågan har säkert ställts många gånger förut men jag lyckades inte hitta något 100% relevant när jag sökte ...
Går det att i efterhand applicera en voucher på en awardbokning? Hittade awardplatser i C till USA över nyårshelgen så jag kände att det var lika bra att hugga dom på stört. Dock kommer inte min voucher att trigga förrän i slutet av den här månaden. Att boka av och boka igen är ju lite osäkert, risken är väl att någon annan tar platserna medans man står i telefonkö... Sedan är det väl inte helt 100% säkert att de kommer ut igen om man bokar av dom...

Det ska inte gå, men under har ju skett. Prova när du fått vouchern. Högst troligt får du nej.
 
  • Gilla
Reactions: jth

palmen

Moderator
Den här frågan har säkert ställts många gånger förut men jag lyckades inte hitta något 100% relevant när jag sökte ...
Går det att i efterhand applicera en voucher på en awardbokning? Hittade awardplatser i C till USA över nyårshelgen så jag kände att det var lika bra att hugga dom på stört. Dock kommer inte min voucher att trigga förrän i slutet av den här månaden. Att boka av och boka igen är ju lite osäkert, risken är väl att någon annan tar platserna medans man står i telefonkö... Sedan är det väl inte helt 100% säkert att de kommer ut igen om man bokar av dom...
Det ska inte gå att applicera i efterhand om man inte gör det inom 24h från att man bokade. Det svaret fick jag av två olika agenter i somras. Du kan ju alltid testa men avbokar du är det inte säkert platsen kommer tillbaka.
 
  • Gilla
Reactions: jth

4fun

Medlem
Hej,

Jag har noterat att 1 Lufthansa First har kommit ut på den ruten jag söker.
Dock behöver jag ju två för Amex 2 for 1 . Är det vanligt att de släpper mera First ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Dock behöver jag ju två för Amex 2 for 1 .
Nej, det behöver du inte. Möjligen behöver du två platser för att du vill resa tillsammans med någon, men 2-4-1-vouchern kräver inte två platser.

Är det vanligt att de släpper mera First ?
Tveksamt. Kan hända, men jag tycker inte det verkar höra till vanligheterna. Iallafall inte på de rutter jag kollat på, men det kan såklart variera. Vilken sträcka är det du tittar på?
 

4fun

Medlem
Hej,

Jag vill till Singapore, flyga ut den 17 eller 18 okt. Spelar inte så stor roll när jag kommer fram till Singapore (kan ha en övernattning någonstans om det behövs)
Just nu har jag MUC->PEK (Lufthansa First)->Singapore (Air China Business)
Skulle helst vilja undvika Air China business och att vara fast i PEking 6 timmar. Deras lounge är inte den roligaste.
Får man drömma skulle jag antigen vilja åka direkt med Lufthansa eller mellanlanda Tokyo eller Seoul
 
Hej,

Jag vill till Singapore, flyga ut den 17 eller 18 okt. Spelar inte så stor roll när jag kommer fram till Singapore (kan ha en övernattning någonstans om det behövs)
Just nu har jag MUC->PEK (Lufthansa First)->Singapore (Air China Business)
Skulle helst vilja undvika Air China business och att vara fast i PEking 6 timmar. Deras lounge är inte den roligaste.
Får man drömma skulle jag antigen vilja åka direkt med Lufthansa eller mellanlanda Tokyo eller Seoul

Om du bara ska ha 1 plats är det nog inte omöjligt att hitta direkt FRA-SIN.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen