Senaste nytt

SAS MasterCard reseersättning vid ombokning

cantona

Medlem
Har en fråga som rör ombokning av returdelen av en biljett. Läkaren vill inte gå med på att släppa mig. Befinner mig på ett sjukhus och är inte riktigt klar i skallen att kunna tolka reglerna. Hittar bara regler kring avbokning men inte ombokning. Biljetten är ej ombokningsbar men LH har gått med på boka om mig men tar saftigt betalt. Får jag stå för kostnaden själv eller går det på försäkringen?
 

agehall

Medlem
Det lär täckas av försäkringen, men KOLLA MED FÖRSÄKRINGSBOLAGET INNAN du betalar ombokningsavgiften.

När jag råkade ut för matförgiftning i Uganda och fick stanna en natt extra så hakade försäkringsbolaget upp sig på att "jag bokat om flyg utan att prata med dem" och det tog en dryg kvart att förklara att jag hade en fullflexbiljett, så just flygkostnaden var 0. När de väl fattade det så var allt lungt.

Om du måste boka om och ta kostnaden innan du kan få tag på någon hos ditt försäkringsbolag så är det väl inte så mycket att göra åt det, men bered dig på att du kanske måste argumentera med dem när du kommer hem. Så länge du har papper från din läkare tycker jag det borde vara görbart.
 

cantona

Medlem
Det lär täckas av försäkringen, men KOLLA MED FÖRSÄKRINGSBOLAGET INNAN du betalar ombokningsavgiften.

När jag råkade ut för matförgiftning i Uganda och fick stanna en natt extra så hakade försäkringsbolaget upp sig på att "jag bokat om flyg utan att prata med dem" och det tog en dryg kvart att förklara att jag hade en fullflexbiljett, så just flygkostnaden var 0. När de väl fattade det så var allt lungt.

Om du måste boka om och ta kostnaden innan du kan få tag på någon hos ditt försäkringsbolag så är det väl inte så mycket att göra åt det, men bered dig på att du kanske måste argumentera med dem när du kommer hem. Så länge du har papper från din läkare tycker jag det borde vara görbart.

Jag försökte köpa mig lite till och få de att gå med på att jag betalar på flygplatsen men det verkade inte gå. Hade inte ork att streta emot. Jag är beredd att ta smällen.
Läkaren var förvånad över att de inte tog hänsyn till hans skriftliga intyg.
I övrigt kan jag säga att om en olycka ska ske se till att den händer i Schweiz. Bättre vård har jag svårt att tänka mig att det är möjligt att få. Sjukhuset ordnar tom att väskan checkas in hela vägen till Sverige från orten jag reser ifrån vilket är 3,5 timme från Zürich flygplats. Fick frågan av sköterskan om vi inte ha det så i Sverige. Hade svårigheter att förklara då jag i regel aldrig vill tala illa om Swe.
 

agehall

Medlem
Jag kan bara hålla med! Fick utmärkt vård i Zürich när jag behandlades för matförgiftning där. Visst, det kostade en liten slant, men hellre det och att jag får bra vård än sunkig vård som är gratis.
 
Toppen