Senaste nytt

Emirates to introduce additional 3 flights to Stockholm (winter season)

Malm

Medlem
The new Emirates flight EK155 will commence from 8th December, departing Dubai at 1500, arriving in Stockholm Arlanda Airport at 1845. The return flight EK156 will depart ARN at 2110 arriving at Dubai International Airport at 0630 the following day.

Operated by Emirates’ popular Boeing 777-300ER aircraft in a three-class configuration, the new flights, like the current scheduled daily flight, will offer eight Private Suites in First Class, featuring automated sliding doors for privacy and personal mini-bar; 42 lie-flat seats in Business and 310 spacious seats in Economy.

Passengers travelling in First and Business Class also enjoy Premium Lounge access at Stockholm Arlanda airport as well as Emirates’ complimentary Chauffeur drive service providing transport to and from the airport within a 60km radius.

Emirates to introduce additional flights to Stockholm - Aviation24.be
 

Dr. Miles

Expert
Fantastiskt! Då kan man resa i den bästa businessprodukten från Sverige till Thailand i vinter, det gillar jag
Jag tycket att det är lite tveksamt om Emirates Business class är den bästa business produkten när man reser mellan Sverige och Thailand.
Deras Business class stolar på Boeing 777-300ER är 2-3-2 konfig medan många andra flygbolag har 2-2-2, 1-2-1 i Business class nuförtiden.

Seating Chart | Our fleet | The Emirates Experience | Emirates

Emirates Business class på Boeing 777-300ER:
Emirates-Business-Class-Boeing-777-Stockholm-Arlanda-Dubai-09-720x480.jpg

Emirates-%C3%B6ppnar-ny-linje-Oslo-Dubai-30-720x480.jpg

(Foto: Jacob)
 

flying

Medlem
Jag tycket att det är lite tveksamt om Emirates Business class är den bästa business produkten när man reser mellan Sverige och Thailand.
Deras Business class stolar på Boeing 777-300ER är 2-3-2 konfig medan många andra flygbolag har 2-2-2, 1-2-1 i Business class nuförtiden.

Seating Chart | Our fleet | The Emirates Experience | Emirates

Emirates Business class på Boeing 777-300ER:
Emirates-Business-Class-Boeing-777-Stockholm-Arlanda-Dubai-09-720x480.jpg

Emirates-%C3%B6ppnar-ny-linje-Oslo-Dubai-30-720x480.jpg

(Foto: Jacob)
Och detta baserar du pa hur manga legs i business pa emirates 777-300ER?
 

Brandten

Medlem
Fantastiskt! Då kan man resa i den bästa businessprodukten från Sverige till Thailand i vinter, det gillar jag
Kan förstå om man tycker det är bättre än Thai som flyger med sina gamla 777 på ARN men skulle du säga att det är bättre än Qatar och/eller Singapore Airlines som alla tar dig till Thailand från Arlanda?

Kan verkligen inte med det där utseendet på Emirates business.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Kan förstå om man tycker det är bättre än Thai som flyger med sina gamla 777 på ARN.]
Nu är väl inte TG maskinerna på 960/961 gamla de är mellan två och fem år.
HS-TKO som ankommer ARN idag är 4 år HS-TKZ på väg till CPH är 2 år HS-TKR kommer att besöka OSL idag och hon är 3 år.
 

trskial

Medlem
Jag tycket att det är lite tveksamt om Emirates Business class är den bästa business produkten när man reser mellan Sverige och Thailand.
Deras Business class stolar på Boeing 777-300ER är 2-3-2 konfig medan många andra flygbolag har 2-2-2, 1-2-1 i Business class nuförtiden.

Seating Chart | Our fleet | The Emirates Experience | Emirates

Emirates Business class på Boeing 777-300ER:
Emirates-Business-Class-Boeing-777-Stockholm-Arlanda-Dubai-09-720x480.jpg

Emirates-%C3%B6ppnar-ny-linje-Oslo-Dubai-30-720x480.jpg

(Foto: Jacob)

Det är ju en smaksak vad man tycker, inte sant?

Jag gillar deras 2-3-2 konfig. Då kan frågan och jag få fönsterplats i businesskabinen.
 
Toppen