Senaste nytt

Hur är Puerto Rico som resmål efter stormarna?

Krotan

Medlem
Hej alla,

Har en Award bokad till Aruba och Puerto Rico över nyår och en bit in i Januari.
Med tanke på läget i Puerto Rico nu så ser det inte ut som bästa stället att åka till.

Vi ska vara där 5jan-12jan.
Dom har antagligen hunnit få rätt på det mesta till dess i form av grundläggande infrastruktur, men landet lär ju fortfarande lida ganska kraftigt av problem.
Guvenören där flaggar för att grundläggande strömförsörjning i landet kan ta 4-6 månader som mest att få upp då allting är förstört mer eller mindre.

Med anledning av det funderar jag på om man helt enkelt skulle besöka någon annan destination den veckan istället.
Allt är som sagt bokad som Award och ombokningsmöjligheterna är inte så goda just nu.
VI flyger hem (5 pax) från SJU via BOG sen till LHR med Avianca.
Dessa har blivit married segment så vi kan inte boka om SJU-BOG hur som helst utan att också ta bort BOG-LHR. Fan kan ju ge sig på att dessa awardplatser inte kommer tillbaka ut om man avbokar så det vågar jag inte chansa på.

Vi har en separat bokning mellan AUA till SJU som går via Santo Domingo (SDQ). Denna är ekonomi och ej ombokningsbar så om vi ska någon annanstans bränner den inne.

Alternativen är alltså (som jag kan komma på):
* Behålla bokningen som den är och se hur mkt dom fått rätt på i Puerto Rico tills dess.
* Hoppa av flyget AUA-SDQ-SJU i Santo Domingo och spendera veckan där. Då måste vi boka nytt separat flyg upp till SJU för att hoppa på hemåtvändande Award där.
* Hitta en helt annan destination från AUA och hem en annan routing än BOG-LHR (eftersom den är married).
* Boka nytt flyg från AUA till valfri lämplig destination och sen flyg därifrån till SJU, för att hoppa på hemvändande awardbokning
* Fler options??

Hur hade ni resonerat?
Tänker främst på dels läget i Puerto Rico men även generellt. Vilka andra möjligheter ser ni?
 

Krotan

Medlem
Du har Costa Rica i rubriken, sen skriver du om Puerto Rico o_O

Du har så rätt. Menar Puerto Rico men satt och kollade Costa Rica som ett alternativ och hjärnan kan tydligen inte hålla isär saker.

Puerto Rico hur som! :)

Kan man editera rubrik på en tråd man själv startat?
 

Krotan

Medlem
Ping @palmen
Tror du du kan hjälpa mig att rätta en trött hjärnas misstag och uppdatera topic i tråden?
Byta ut Costa Rica mot Puerto Rico. Eller går det inte på din nivå heller?
 

Thornado

Medlem
Ping @palmen
Tror du du kan hjälpa mig att rätta en trött hjärnas misstag och uppdatera topic i tråden?
Byta ut Costa Rica mot Puerto Rico. Eller går det inte på din nivå heller?

Det är bättre att klicka på "Anmäl" på ett av sina egna inlägg och förklara vad man vill ha moderatorhjälp med än att pinga en enskild moderator. Större chans att någon moderator ser och kan åtgärda det då.
Nu har jag tagit friheten att göra just detta och anmäla ditt inlägg till moderatorerna och bett dem ändra rubrik, så denna gång behöver du inte göra något mer, men kan vara bra att veta nästa gång.
 
Jag tror att Puerto Rico i allmänhet och San Juan i synnerhet kommer att vara ok att resa till/i om några månader. Det kan hända att det är lite annorlunda och att allting inte fungerar som tidigare, men det kommer att finnas hotell, restauranger, stränder och allt annat. Förmodligen bara inte lika mycket av det.
 
Toppen