Senaste nytt

Nu introduceras SAS Plus Saver mellan Skandinavien och Europa

toer00

Medlem
Betalar gärna några hundra mer för skynke, bli serverad av personalen, blockerat mittsäte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Jönsson

Medlem
Har någon en lista över vilka destinationer inom Europa det går att boka Plus Saver till? Sverige och Skandinavien inräknat.


Edit: tråden kan tas bort.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Är det någon destination inom Europa som det inte går att boka plus saver till?
Så kanske det är. Flyger inte SAS speciellt ofta. I så fall är det en ickefråga. Men det brukar då inte dyka upp som alternativ på några av de destinationer jag brukar flyga till. Birmingham, Aberdeen och Newcastle tex. Nåja, då släpper jag den frågan. :)
 
Last edited:

Agö

Medlem
Så kanske det är. Flyger inte SAS speciellt ofta. I så fall är det en ickefråga. Men det brukar inte dyka upp som alternativ på några av de destinationer jag brukar flyga till. Birmingham, Aberdeen och Newcastle tex. Nåja, då släpper jag den frågan. :)

Tråden kan raderas.
De du räknar upp (även om Newcastle läggs stängs när vintertidtabellen införs). Därtill en massa andra linjer inom Europa (för inom Europa räknas väl även Skandinavien och inrikes?). Konceptet finns inte alls på dansk inrikes t.ex. (CPH-BLL/AAR/AAL med undantag för Färöarna). Vidare Köpenhamn-Genève från minnet.

Köpenhamn-Göteborg/Stockholm två andra linjer som konceptet inte än kommit på. Och svensk och norsk inrikes är väl inte utsatt för detta experiment i någon större grad än? Vet att det finns på Stockholm-Malmö/Östersund.
 

Dr. Miles

Expert
De du räknar upp (även om Newcastle läggs stängs när vintertidtabellen införs). Därtill en massa andra linjer inom Europa (för inom Europa räknas väl även Skandinavien och inrikes?). Konceptet finns inte alls på dansk inrikes t.ex. (CPH-BLL/AAR/AAL med undantag för Färöarna). Vidare Köpenhamn-Genève från minnet.

Köpenhamn-Göteborg/Stockholm två andra linjer som konceptet inte än kommit på. Och svensk och norsk inrikes är väl inte utsatt för detta experiment i någon större grad än? Vet att det finns på Stockholm-Malmö/Östersund.
Även Stockholm-Stavanger och Stockholm-Oslo är utan SAS Plus Saver.
Fri återbetalning och ombokning ingår i priset när man söker priset på SAS webbsida.
 

jsn

Medlem
OK. Men är inte detta bara olika namn för samma produkt? ARN-OSL har bara Go resp Plus på bokningssidan, men Plus kräver fortfarande extra betalning för att vara ombokningsbar utan extra avgift och avbokningsbar. Det "gamla" Plus, som var fritt ombokningsbar och avbokningsbar, finns den kvar inom Europa, utan att heta Plus Full Flex och kräva höga bokningsklasser?
 

Dr. Miles

Expert
OK. Men är inte detta bara olika namn för samma produkt? ARN-OSL har bara Go resp Plus på bokningssidan, men Plus kräver fortfarande extra betalning för att vara ombokningsbar utan extra avgift och avbokningsbar. Det "gamla" Plus, som var fritt ombokningsbar och avbokningsbar, finns den kvar inom Europa, utan att heta Plus Full Flex och kräva höga bokningsklasser?
Inte riktigt så.

Vänligen se följande screenshots.

Stockholm-Oslo enkel:

Screenshot20170927 01 SK.png


Stockholm-Bryssel enkel:

Screenshot20170927 02 SK.png


Som du ser, det finns ingen ***SAVER fare på Stockholm-Oslo.

Du kan läsa @Agös inlägg i den här tråden.
SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen