Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rasmus_1

Medlem
Jag vågar inte säga något säkert i just detta fall men jag har i efterhand lagt till infants till en bonusbiljett på flygplatsen genom att helt enkelt köpa en revenuebiljett med 90% rabatt.
 

Perra

Medlem
Hjälp!!

Min son är inte med på min bokning.

Jag har en 2-4-1 bokning i business oslo-london SAS, london-addis ET, addis zanzibar ET.
Retur zanzibar-addis ET, addis-istanbul TK, istanbul-oslo TK.

Det är jag,sambon och sonen på 4 månader som ska resa.
MEN.
Bokningen i Tallin har glömt att lägga in vår son i bokningen. Det står bara mig och sambon. Jag såg inte det på en gång, utan var nöjd med att tiderna stämde. Nu har det gått 21 dagar sedan jag bokade. Jag pratade med SAS igår som hade gjort en liten ändring i bokningen, men dom kude inte lägga till sonen. Dom hänvisade mig till Tallin.
Så jag ringde Tallin.
Dom säger att jag antagligen aldrig uppgett att sonen ska med, och att det inte går att lägga till i efterhand. Jag måste i så fall avboka resan, och boka en ny. Men då försvinner såklart bonusplatserna i business och går tillbaka till regular seats, så de kan jag inte få igen. Bara platser i vanlig economy.

Vad kan jag göra? Jag var säker på att jag gav sonens info vid bokningen, men blir osäker när dom säger att jag inte gjort det.
Han flyger ju gratis på vårat knä, så det är ingen ändring i platser eller så.
Ska jag ringa Tallin igen och hoppas få en bättre/duktigare representant? Eller ringa SAS, Ethipoian och Turkish o för att försöka lägga till sonen på respektive flygning på bokningen?

Tar det alltid minst 30-50 minuter i kö till Tallin förresten?

Hoppas inte höstens största äventyr måste ställas in... :(

Tack på förhand.

Försökt göra samma sak men fick nej, iom att det är *A-award måste du boka av och hoppas platserna kommer tillbaka, hade det endast varit SAS award hade det gått, den info jag fick för ca 1 år sedan
 

Kris

Medlem
Inte direkt relaterat till 2-4-1 men en detalj, så jag skapar inte en ny tråd.

Tänkte boka 2-4-1 till dotter och moder från mitt konto. Så långt inget konstigt, har gjort detta förr. Vill dock även boka en tredje biljett till min far i samma bokning, för faderns Eb-poäng. Någon som vet om/hur det funkar? Dvs jag ringer upp Tallinn och vill boka tre stolar (platser finns) där två betalas med 2-4-1 från mitt konto och en betalas från min fars konto (som uppenbart inte är på telefon, då det är jag som ringer). Någon som testat att boka till någon annan med dennes poäng och lyckats/misslyckas? Erfarenheter mottages gärna.

Btw. Köade 1h till Tallinn-numret utan att komma fram. Jag behöver överföra lite slattar av poäng till min fars konto. Därav intresset att veta innan jag plöjer igenom telefonkön för att boka.
 
Inte direkt relaterat till 2-4-1 men en detalj, så jag skapar inte en ny tråd.

Tänkte boka 2-4-1 till dotter och moder från mitt konto. Så långt inget konstigt, har gjort detta förr. Vill dock även boka en tredje biljett till min far i samma bokning, för faderns Eb-poäng. Någon som vet om/hur det funkar? Dvs jag ringer upp Tallinn och vill boka tre stolar (platser finns) där två betalas med 2-4-1 från mitt konto och en betalas från min fars konto (som uppenbart inte är på telefon, då det är jag som ringer). Någon som testat att boka till någon annan med dennes poäng och lyckats/misslyckas? Erfarenheter mottages gärna.

Btw. Köade 1h till Tallinn-numret utan att komma fram. Jag behöver överföra lite slattar av poäng till min fars konto. Därav intresset att veta innan jag plöjer igenom telefonkön för att boka.
Jag har bokat åt mig från mitt konto och åt en annan person från hans konto. Värt att notera är att det då blir två olika bokningar. Då är det inga som helst problem, se till att ha eb-nr och säkerhetskoden tillgängligt. Eftersom du bokar via Tallinn så gissar jag att din far också har en 2-4-1?
 

Kris

Medlem
Jag har bokat åt mig från mitt konto och åt en annan person från hans konto. Värt att notera är att det då blir två olika bokningar. Då är det inga som helst problem, se till att ha eb-nr och säkerhetskoden tillgängligt. Eftersom du bokar via Tallinn så gissar jag att din far också har en 2-4-1?
Tack! Då skall jag bara se till att ha säkerhetskod färskt i minnet. Som jag minns det har den inte behövts tidigare när jag bokat 2-4-1 från mitt eget konto. Dock känns det ju logiskt att den skulle behövas...

Ville boka alla tre stolar samtidigt, därav Tallinn även om tredje är utan 2-4-1. Mest för att undvika att tillgänglighet ändras. Dvs vill säkerställa alla tre på en gång.
 

nollbit

Medlem
Tack! Då skall jag bara se till att ha säkerhetskod färskt i minnet. Som jag minns det har den inte behövts tidigare när jag bokat 2-4-1 från mitt eget konto. Dock känns det ju logiskt att den skulle behövas...

Ville boka alla tre stolar samtidigt, därav Tallinn även om tredje är utan 2-4-1. Mest för att undvika att tillgänglighet ändras. Dvs vill säkerställa alla tre på en gång.

Varför? Bonusresor går ju att avboka utan kostnad, så det är ju riskfritt att boka dem separat. Tänker framförallt på om Tallin skulle vägra boka om det är inte 2-4-1 exempelvis.
 

Kris

Medlem
Varför? Bonusresor går ju att avboka utan kostnad, så det är ju riskfritt att boka dem separat. Tänker framförallt på om Tallin skulle vägra boka om det är inte 2-4-1 exempelvis.
Touche! En aspekt är att jag vill fixa allt på ett bräde och minimera antalet samtal till Tallinn. Men visst, du har självfallet en poäng där.
 

JNH

Medlem
Vad behöver man ha tillgängligt när en ringer Tallinn? Eb-nummer och lämpliga personuppgifter. Men vad/vart är denna ”säkerhetskod”?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen