Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

RickardG

Medlem
Jag har läst lite i tråden men tänkte bara kolla om updaterat läge då tråden formligen exploderat. Finns det några indikationer på att Amex begränsat överföringar/betalning av räkning från Betalo/Billhop, eller verkar detta betraktas som "vanliga" köp som går emot ens köputrymme?
Det är bara att köra på. Jag betalade ett bilköp på sexsiffrigt belopp för ett par veckor sedan och var öppen med det mot Amex innan betalning och det var inga som helst problem.
 

Drott

Medlem
Snabba puckar här. Det låter bra. I och med att "finanisella mottagare" är spärrade i fallet Amex så borde de ju bara vara glada åt det - inom rimlighetens gränser. Men när man läste om konkurrentens rekation så blir man fundersam...
 

RickardG

Medlem
Snabba puckar här. Det låter bra. I och med att "finanisella mottagare" är spärrade i fallet Amex så borde de ju bara vara glada åt det - inom rimlighetens gränser. Men när man läste om konkurrentens rekation så blir man fundersam...
Ja Amex och SEB Kort är väsensskilda i det här avseendet...
 
Det är bara att köra på. Jag betalade ett bilköp på sexsiffrigt belopp för ett par veckor sedan och var öppen med det mot Amex innan betalning och det var inga som helst problem.
Hur menar du att att bilköp är relaterat till Betalo? Kortet förstår jag men hur kommer Betalo in i bilden? Betalade du till post/bankgiro via Betalo till bilhandlaren?
 

taxvalp

Medlem
Så...man får alltså leva med den stipulerade avgiften Betalo/Billhop tar ut, för att komma åt poängen?

Ja, det finns tyvärr inga gratisluncher här... Du kan ju bli värvad och värva vänner för att få rabatt men även Billhop och Betalo har ju räkningar att betala. (Hur betalar de dem, förresten?)
 
Jag försökte precis betala CSN med betalo, men det stod att kontot är blockat. Är rätt säker på att det gått förut. Har ni andra märkt samma sak?

Det gick att lägga in den med billhop istället.
 
Toppen