Senaste nytt

Äventyr i södra Afrika med South African och Ethiopian airlines

Gus

Medlem
Vilken resa ni verkar ha haft!
Kanonrapport! Såg riktigt nice ut! Gillar när man reser till lite "udda ställen" =)
Fina bilder och välskriven rapport
Alltid kul att läsa sånt man inte läst innan eller upplevt själv:)
Tack för de fina orden! :)Jag kan varmt rekommendera resmålen!
Trevligt att läsa en rapport där även infant är med.
Ja hoppas jag kan inspirera någon med infant att resa annat än med direktplanet till Kanarieöarna ;).

Tack för en kul rapport!
Har det gått bra att få ersättning från försäkringsbolaget för safariutstyrseln?
Tack! :) Jag fick mail idag att pengarna kommer betalas ut till mitt konto, inget knussel där inte! Försäkringsbolaget var nog glada att vi "bara" shoppade för 2500 kr när vi hade rätt till 6000 kr.

Kanonrapport. Gillar särskilt hitte på't om Muscat, riktigt bra idé
Haha tack! :D Just då kändes det som en jättebra idé men nu i efterhand vet jag inte om det är så bra att ljuga för myndigheterna i ett land som Etiopien :rolleyes:

Joe`s lagar alltid god mat i Windhoek. Vart många gånger där.
Lyckos dig som fått vara där flera gånger! Vilket otroligt mysigt ställe!!
 

Anfield

Medlem
Super trevligt rapport ! Nu är det bara att försöka övertala fru Anfield att vi ska till Sydafrika nästa gång ! Tack !
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
För första gången i mitt liv fick vi vårt bagage försenat och lyckan var gjord! Hela familjen shoppade safariutstyrsel till Sydafrika.

Påminner också om att kolla hemförsäkring (antog att ovan var från kortutgivare) då det också kan ge ersättning vilket du kanske läst i någon av mina USA trådar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Påminner också om att kolla hemförsäkring (antog att ovan var från kortutgivare) då det också kan ge ersättning vilket du kanske läst i någon av mina USA trådar.
Ja detta var från kortutgivaren. Om jag skaffar utökat reseskydd från min hemförsäkring Länsförsäkringar så får jag handla prylar för 1000 kr per väska vid försening. Det är inte mycket! Med Santander kort som jag har är det 2000 kr per person, totalt 6000 kr för en försvunnen väska på en familj bestående av tre personer.

Är en väska försvunnen i 48 timmar hade vi fått fått handla för totalt 16000 kr med kortförsäkringen!!:D :eek: Galet!! Med länsförsäkringar totalt 2000 kr.

"Klippies ´n Coke" kan aldrig bli fel! :)
Jag kommer ihåg att du tog en sådan i loungen i Kapstaden! :) Väldigt god drink!!! :)

Super trevligt rapport ! Nu är det bara att försöka övertala fru Anfield att vi ska till Sydafrika nästa gång ! Tack !
Tack för fina ord! Fru Gus hälsar att fru Anfield inte kommer bli besviken på Sydafrika! Vinerna, maten och naturen håller absolut högsta kvalitet! :)
 

Brandten

Medlem
Ja detta var från kortutgivaren. Om jag skaffar utökat reseskydd från min hemförsäkring Länsförsäkringar så får jag handla prylar för 1000 kr per väska vid försening. Det är inte mycket! Med Santander kort som jag har är det 2000 kr per person, totalt 6000 kr för en försvunnen väska på en familj bestående av tre personer.

Är en väska försvunnen i 48 timmar hade vi fått fått handla för totalt 16000 kr med kortförsäkringen!!:D :eek: Galet!! Med länsförsäkringar totalt 2000 kr.

Det ena utesluter inte det andra. Du kan få både och. När jag ringde Amex så rekommenderade de att även kolla hemförsäkringen och när jag pratade med IF så rekommenderade de att jag pratade med kortutgivaren. Fick ersättning från båda.
 
De flygningar ni hade med SA Express, hade de SA-flightnummer eller XZ-flightnummer? Jag har två flygningar med flightnummer SA1227/SA1228 som inte verkar gå att köpa som XZ-biljetter. Fick bilden av att de flygen är riktiga SA flyg (precis som BE flyger wetlease åt SK) och att *G-förmåner gäller. Men det är kanske inte fallet? Tänker främst i detta fallet på bagage, kommer nog inte klara mig på 23kg på just de två flygen är jag rädd..
 

Gus

Medlem
De flygningar ni hade med SA Express, hade de SA-flightnummer eller XZ-flightnummer? Jag har två flygningar med flightnummer SA1227/SA1228 som inte verkar gå att köpa som XZ-biljetter. Fick bilden av att de flygen är riktiga SA flyg (precis som BE flyger wetlease åt SK) och att *G-förmåner gäller. Men det är kanske inte fallet? Tänker främst i detta fallet på bagage, kommer nog inte klara mig på 23kg på just de två flygen är jag rädd..

Vid genomgående resa med SA/SA Express ger de guldförmån exkl. loungetillgång enligt min erfarenhet.

De hade SA-flightnummer men precis som @ELOS säger så får man tyvärr inte loungeaccess. Jag är bara Ebb så det där med väskorna vet jag tyvärr inte.

Har du lyckats boka en resa med South african express med Eurobonus? Rapportera då gärna i den här tråden. :) Boka bonusresor med South African express med eurobonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen