Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 4140

Guest
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai, EVA Air, SAS
Kabinklass: C,C,C,Y
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T o r
Antal poäng (per person): 70000(2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2900kr eller så per person.
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): 11 september
Bokad: 11 september


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

När jag och frugan vaknade på måndag morgonen så kände vi att vi ville dricka drinkar på olika takbarer, äta stark mat och ha flera massager per dag, vilket är något som Bangkok erbjuder.

Efter någon minutsknappande och 40 minuter i kö till Tallinn x2 så var resan bokade.

Inte särskilt väloptimerad resa men orkar inte flyga 4-5 stop just den här gången, hade det varit First så hade det inte varit några problem :)
 
Äntligen fick man till sin första award-resa, var lite sent ute så missade tyvärr Asiana First tillbaka från ICN till FRA men istället får jag en hel natt i Tokyo vilket egentligen bara är en bonus(om det nu inte hade varit för att jag får flyga economy från MNL till NRT i 4 timmar, ve och fasa). Förhoppningsvis kan jag boka om economy biljetten till business samt ändra Asiana First till Lufthansa first, har kollat och verkar finnas en del biljetter om man är ute 2 veckor innan.



Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, All Nippon
Kabinklass:
GOT - FRA - Lufthansa Business
FRA - ICN - Asiana First
ICN - MNL - Asiana Business
MNL - NRT - All Nippon Economy
HND - LHR - All Nippon First
Avreseort: GOT
Destination: MNL
Enkelresa eller Tur&retur: T o r
Antal poäng (per person): 95000(2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2900kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): 22 Oktober
Bokad: 12 september

map
 
Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Asiana, Thai, ANA
Kabinklass:
ARN - FRA - SAS Plus
FRA - ICN - Asiana First
ICN - TPE - Asiana Business
TPE - ICN - Thai Business
GMP - HND - ANA Business
HND - FRA - ANA First
FRA - ARN - SAS Plus
Avreseort: ARN
Destination: TPE (Taipei)
Enkelresa eller Tur&retur: T o r
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3380 kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): 25 October
Bokad: 13 september
Förra hösten tog jag min första first med Lufthansa via FRA till HKG och sen hem med Thai First via Bangkok. Det var ett bra test av två olika first upplevelser inklusive First Class Terminalen i FRA och SPA upplevelse på First Loungen i BKK. Efter det har jag varit nyfiken på att testa Asiana First och ANA First. Jag började med att boka Asiana first ToR till Taipei via Seoul ICN tidigare i somras och har sen haft lite koll efter att en ANA First skulle dyka upp. Jag kollade också efter maximalt med dagtidsupplevelse eftersom jag kände att förra årets resor blev mest natt och då tappar man mycket av poängen. Igår dök det slutligen upp en plats i ANA First från Haneda. Det var svårt att hitta direktflyg till Tokyo från Taipei så jag fick lösa det genom att behålla mitt ursprungliga stopp på hemvägen i Seoul och lägga till en flight till Haneda från Seouls Gimpo flygplats. Känns som jag får ihop en bra samling upplevelser och en bonus natt i Seoul på hemvägen. Får bara hoppas att Nordkorea håller sig lugna :).
 

Perra

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Asiana
Kabinklass: C, F
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T o r
Antal poäng (per person): 85 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3 300 kr
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): våren 2018
Bokad: september 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-FRA LH C
FRA-ICN OZ F (kommer bytas mot någon LH F om platser dyker upp)
ICN-KIX OZ C
KIX-BKK TG F
BKK-KIX TG F
KIX-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F
FRA-ARN LH C

Tar med mig polaren som sällan kommer iväg. Har bjudit med honom till HKG i SAS C tidigare men tänkte steppa upp lite denna gång
 

nollbit

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, SAS
Kabinklass: C, F
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95.000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3267 SEK
När (avresans tidpunkt): September 2017
Bokad: April 2017

Första resan med vår son. Tanken är att byta Frankfurt-Seoul-Tokyo från Asiana till Lufthansa två veckor ut och förhoppningsvis eliminera benen ICN<->TYO.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ombokad till LH F till Seoul nu. Dock började det kännas lite svettigt med hemresan. Vi är ju borta 13 nätter, så att boka om till LH F på hemresan blir ju väldigt tight. Vi är extremt flexibla med hemresedatum egentligen, men kan ju inte ändra utresan efter avfärd. Tillgänglighet i LH F är F6 på dagen vi åker hem, helt noll dagarna innan men vidöppet dagarna efter.

Lösningen kom som ett brev på posten idag när SAS släppte två platser i business hem från Tokyo. Vi brände en extra 2-4-1 och bokade det som en enkelresa på ny bokning. Gjorde i samma samtal om ursprungsbiljetterna till en enkelresa (Stockholm-Tokyo). Allt detta gjordes för övrigt i ett samtal med en superproffsig tjej i Tallin.

Nu har vi två enkelbokningar istället och fördelen med det är ju såklart att vi kan boka om hemresan ända fram till hemfärd så vi har bra möjlighet att hitta en roligare rutt med LH F på hemvägen eftersom vi nu även kan boka de vidöppna flighterna efter vår ursprungliga hemfärd. Råkar vi behålla SAS Business så har vi också fördelen att vi sparat en del skatter och poäng.
 

Krotan

Medlem
Uppdatering av en tidigare bokad resa till AKL nästa år, då TG bestämde sig för att ta bort mitt leg med A380(O) och ersätta med 777-300ER(I).
Betalar ju för First, då vill man maxa det på långsträckorna iaf.

Gjorde en ändring som gick att få till, ska sätta mig i helgen och se om den gå optimera.
Tidigare bokning:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 44 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nya bokningen:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai, Air New Zealand, SAS
Kabinklass: Business, First
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Auckland (AKL)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 120.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4369kr
När (avresans tidpunkt): Mars 2018
Bokad: Maj 2017 (Ändrad Juli 2017 och September 2017)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Utresa:
ARN-FRA, A321-100/200 Lufthansa Business
FRA-ICN, A380 Asiana First
ICN-HKG-BKK, B777-300 Thai Business
BKK-AKL, B787-900 Thai Business

Hemresa:
AKL-SYD, B787-900 Air New Zealand Business
SYD-BKK, B747 Thai First
BKK-ICN, A330-300 Asiana Business
ICN-FRA, A380 Asiana First
FRA-ARN, B737-700 SAS Plus
 

m10

Medlem
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: JL
Kabinklass: C
Avreseort: BKK
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 37 500
Skatter&avgifter (per person): 350 sek
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Okt 2017
Bokad: Sept 2017

Behöver ta mig från Bangkok till Tokyo. Billigaste non-LCC enkel kostade ~4000k i ekonomi, så passade utmärkt att köpa Avios via spanska Groupon för liknande summa och åka C istället.
 

fredrik996

Medlem
Skriv gärna: Ner till Suzuka och kolla in när Felix R kör finalen i Japan Super Formula.

Måste nog lista ut hur jag tar mig från Suzuka banan till flygplatsen i Osaka smidigt på Söndag kvällen, flyget lämnar KIX 0900 på Måndag morgon. mo inte annat dyker upp.

Kul å prva Asiana Business, dock åt båda hållen så måste nog försöka få till någon ombokning hem tror jag. Kanske ta sig till BKK och flyga Thai Business hem nattflyget och landa tisdag morgon då ja ska va på jobbet igen.
  • Vilket bonusprogram : Eurobonus
  • Vilka flygbolag : SAS / ASIANA
  • Vilken kabinklass PLUS BUSINESS
  • Avreseort ARN
  • Destination Nagoya Hem från Osaka
  • Tur&retur
  • Antal poäng 70.000
  • Skatter&avgifter 3114:-
  • Antal resenär 1
  • När 18-23 oktober
  • Bokad 15 sept


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Skriv gärna: Ner till Suzuka och kolla in när Felix R kör finalen i Japan Super Formula.

Måste nog lista ut hur jag tar mig från Suzuka banan till flygplatsen i Osaka smidigt på Söndag kvällen, flyget lämnar KIX 0900 på Måndag morgon. mo inte annat dyker upp.

Kul å prva Asiana Business, dock åt båda hållen så måste nog försöka få till någon ombokning hem tror jag. Kanske ta sig till BKK och flyga Thai Business hem nattflyget och landa tisdag morgon då ja ska va på jobbet igen.
  • Vilket bonusprogram : Eurobonus
  • Vilka flygbolag : SAS / ASIANA
  • Vilken kabinklass PLUS BUSINESS
  • Avreseort ARN
  • Destination Nagoya Hem från Osaka
  • Tur&retur
  • Antal poäng 70.000
  • Skatter&avgifter 3114:-
  • Antal resenär 1
  • När 18-23 oktober
  • Bokad 15 sept


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
70.000 poäng i Business class utan att använda Amex 2-4-1 voucher?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen