Senaste nytt

Vietnam + Singapore

Sebbeh

Medlem
Hej alla!

Jag och min sambo har bokat flyg till Saigon den 1.1.2018 och letar nu efter lite boende osv. Jag har läst här att många gillar vietnam men hittar inga riktiga trådar om det. Vi har kollat lite på Phu quoc eller på Pan Thiet. Max en dag i Saigon eftersom vi har några dagar i Singapore på hemvägen. Några funderingar jag har:

Ska man boka hotell färdigt i Vietnam eller ska man ta det lite som det kommer där? Vilken bokningssida rekommenderar ni? Hotels så man får poäng på SAS?

Har ni bra tips på hotell eller resorter?

Vad ska man göra och se i Singapore och var skall man bo?

Tack för alla tips på förhand.
 
Jag och fru Flygare gjorde en liknande resa med Hong Kong, Saigon och Phu Quoc förra vintern. På Phu Quoc kan vi varmt rekommendera Salinda Resort, som hade den bästa 5* frukosten vi upplevt, utbudet slog de flesta i klassen, fantastisk service, levande pianomusik, allt med en bakgrund av infinity pool, palmer och havet. :) Vi hängde mest på hotellet som har sin egna strand men gjorde någon dagsutflykt med vespa. För mig är det ingen paradisö när det gäller stränder snorkling etc men den har ändå sin charm med ett par guldkorn, ffa på västkusten. Vet att det byggts otroligt mycket det senaste året och har hört att det kanske gått lite väl snabbt så att sophantering etc inte hänger med. Folk är vänliga, maten är superbra, servicenivån är väldigt bra generellt dock är man dålig på engelska ffa utanför resorts och även på att koppla så det är ibland komiskt svårt att göra sig förstådd, typ pekar på skeden och visar två fingrar...blank stare o_O
 

Sebbeh

Medlem
För att väcka liv i en gammal tråd. Nu har vi bokat lite hotell. Funderar på att boka Marina Bay Sands för att det ser coolt ut. Men servicen ska inte vara den bästa när mab läser här. Är det big no no eller ska man boka det en natt för att uppleva det?
 

Direktorn

Medlem
Hej. Har varit i både Singapore Saigon och Phu quoc. Vi bodde på La Veranda i phu quoc och det var toppenbra. Har även hört att nyöppnade Novotel är fint av en kompis. I Saigon rekommenderar jag Sofitel, grymt bra. Vill ni äta kött i Saigon rekommenderar jag Il Gaucho. Vill ni till Cu chi rekommenderar jag båt med lesrivesexperience.com. Bäst!
 

henrik l

Medlem
Åk till Da Nang, hyr en scoter/lätt motorcykel och kör över Hai Van pass och ta en lunch på stranden i Lang Co. Gjorde det för två veckor sedan och kan rekommendera det starkt.
Hai van1.jpg
Hai van2.jpg
 
Vi funderar på åka till Saigon och Phu quoc i slutet mars. Men vi skulle gärna vilja göra ett kort stopp (ett par dagar) i Hong Kong eller Singapore innan. Hurdan är klimatet i Singapore jämfört med Hong Kong i slutet av mars? Någon som har besökt dessa destinationer under denna period?
 

Dr. Miles

Expert
Vi funderar på åka till Saigon och Phu quoc i slutet mars. Men vi skulle gärna vilja göra ett kort stopp (ett par dagar) i Hong Kong eller Singapore innan. Hurdan är klimatet i Singapore jämfört med Hong Kong i slutet av mars? Någon som har besökt dessa destinationer under denna period?
Mindre regndagar i Hong Kong under mars månad men ganska ofta (genomsnitt 17 dagar) i Singapore.

Weather and temperature averages for Hong Kong, Hong Kong
Weather and temperature averages for Singapore, Singapore
 
Toppen