Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Tonton

Medlem
Jag är bokad med SK964 hem från Hongkong fredagen den 15/9.

Jag fick precis höra från kollegor i Taiwan och Hongkong att en ny Tyfon, TALIM, är på väg mot i huvudsak Taiwan den 14/9, men att det finns en risk att den även kan påverka Hongkong dessa dagar. Jag vill inte skapa oro, men det kan vara bra att veta. :)

Spännande! Jag och familjen är bokade på SK963 Torsdagen 14/9 till Hongkong.

Som du säger så verkar tyfonen TALIM vara påväg i huvudsak mot Taiwan. Här är en bra länk där man kan följa tyfonens framgångar: Tropical cyclone track information - GIS version

Bara att hålla tummarna. Jag brukar ju inte direkt ha flyt när det handlar om resor till Hongkong. Eller hur, @Hachans! :p Ser redan fram mot detta äventyr.
 

El0

Medlem
Jag är bokad med SK964 hem från Hongkong fredagen den 15/9.

Jag fick precis höra från kollegor i Taiwan och Hongkong att en ny Tyfon, TALIM, är på väg mot i huvudsak Taiwan den 14/9, men att det finns en risk att den även kan påverka Hongkong dessa dagar. Jag vill inte skapa oro, men det kan vara bra att veta. :)

Även jag är bokad SK963 den 14:e, för några dagar sedan såg det väldigt mörkt ut, att tyfonen var på väg mot HK, men nu ser det lite ljusare ut i och med att den är på väg mot Taiwan... Men mycket kan ju hinna ändras innan fredag morgon då vi ska landa .. :)
 

Mikael

Medlem
Jag har ej fått svar ännu på SK964 3/9 från HKG. Har heller inte fått poängen från Austrian som jag blev flyttad till. Någon som fått poäng av er som åkte med Austrian?

Har inte fått nåt från Austrian-flygen. Funderar på om jag kan retro-regga ursprungsflygen med SAS även om poängen från Austrian inte trillat in (för mig kommer det ge mer att få poäng för orginalflyget då jag gick från SAS Plus till Austrial ekonomi).
 

Canadien

Medlem
Har inte fått nåt från Austrian-flygen. Funderar på om jag kan retro-regga ursprungsflygen med SAS även om poängen från Austrian inte trillat in (för mig kommer det ge mer att få poäng för orginalflyget då jag gick från SAS Plus till Austrial ekonomi).
Med SAS har man rätt till poäng enligt ursprungsbokning när man krediterar till Eurobonus, så efterregistrera dina sträckor du bokade.
 
Toppen