Senaste nytt

Erfarenheter Grosvenor House, Dubai?

rvarttinen

Medlem
Är lite nyfiken på Grosvenor House i Dubai Marina. En del av er andra på BC har bott där och av kommentarerna att dömma så är det mycket bra hotell. Och, troligen ett i vår smak.

Undrar dock lite över hur jag kan optimera vistelsen där:
- det tycks bestå av två torn? Vilket är att föredra, T1 eller T2? Kanske det inte spelar någon roll?
- värt att uppgradera till premier rum och nyttja loungen? Andra fringisar med premier?
- andra saker värda att ta i beaktande? Något litet 'offer' som bör kollas in?
 

Senator

Moderator
Jag har bott där med en polare som är Platinum 75. Grym upplevelse:
Uppgradering till en två rums suite
Grym lounge, kanske den bästa jag har varit i på ett hotell
Trevlig pool
 

segra

Medlem
T2 Definitivt. Kör på Premier room. Level5 loungen är grym. Jag bokar alltid flexible rate via telefon
med SPG sedan kör jag ombokningar allt eftersom det närmar sig för att sedan ta en fixed rate
om det nu är bättre priser nära inpå. Jag har ca 75n på GH hittills och detta är definitivt ett favorithotell.
Dessutom nyttjar man alla faciliteter på LRM som ligger på en av Dubais största strandtomter.

Vill du ha mer info så bara fråga på.

@Magnus_K lär också ha en del info om GH
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Har ca 50 nätter från GH i år.
Utmärkt hotell som har två sidor, väldigt bra business hotell men också genom att dom äger Le Royal Meridien så får du stranden och den biten.
Loungen har jag tillbringat bra många kvällar i så det är second home nästan.
Som @segra och @Senator skriver så är det ett utmärkt hotell i övrigt och har testat ett flertal olika rum och lägenheter både i T1 och T2.
Har du frågor så tveka inte på att höra av dig så ska jag hjälpa dig vidare.
 

segra

Medlem
Bokade i helgen för vårt besök i oktober. 1270 AED/Natt eller 2794 Skr/Natt för Premier rum. Måste säga att
det är otroligt prisvärt eller rent ut sagt ett kap för ett hotell som detta och med de förmåner som kommer med
ett Premier rum. Bokade även 1 natt på Scandic i Köpenhamn nu i september och som jämförelse fick jag betala
2227 Dkr / 2856 Skr för detta........
 
Toppen