Senaste nytt

Betala faktura med AMEX

Samosaguas

Medlem
Härligt! Ska kolla runt lite mer ang detta.. Tack!

Vad ligger avgiften per år på med dessa kort? Dom skickar brev om platina kortet stup i kvarten men tycker avgiften är lite väl saftig när vi inte använder de tjänster de erbjuder vilket jag tycker inte är så värst mycket mer än gold.
Premium kostar 1500kr/år och Elite kostar 4000kr/år
 

ekf

Medlem
Botaniserade lite på Amex hemsida och gjorde en kort sammanställning av de publika korten de har på svenska marknaden.

Kort som ger MR-poäng:
Platinum, 500 kr/mån (=6000/år)
Gold, 125 kr/mån (=1500/år)
Green, 50 kr/mån (=600/år)
Blue, 250/500 kr per år (utan/med MR)

Kort som ger cashback:
Blue Cashback, 35 kr/mån (=420/år)

Kort som ger EB-poäng:
SAS Elite, 4000 kr/år
SAS Premium, 1000 kr/år
SAS Classic, gratis
 

wenne87

Medlem
En fråga, om det är någon som gjort detta och vad Amex om så har sagt.
Tänker boka ett hotell, de tar inte Amex, men däremot fakturerar dem, och då om jag betalar med mitt amex, gäller då min reseförsäkring genom kortet? Eller går det till spillo då det är en faktura utställd på hotellköpet? Någon som vart igenom detta?
 

Hafermann

Medlem
En fråga, om det är någon som gjort detta och vad Amex om så har sagt.
Tänker boka ett hotell, de tar inte Amex, men däremot fakturerar dem, och då om jag betalar med mitt amex, gäller då min reseförsäkring genom kortet? Eller går det till spillo då det är en faktura utställd på hotellköpet? Någon som vart igenom detta?

Vet inte säkert, men är fakturan utställd och betald innan resan så BÖR reseförsäkringen fungera.
 

Perikles

Medlem
Jag kollade detta med Amex inför en tidigare långresa och det är OK att betala med kortet via faktura ( tex betalo/billhop) och få reseförsäkringen. Se bara till att betalningen är gjord innan resan är påbörjad.
 
Toppen