Senaste nytt

Räkmacka on arrival med incheckat bagage?

Jag undrar helt enkelt om jag hinner ta en räkmacka på Pontus om jag har checkat in ett bagage med SAS? Vad händer med väskan om den inte blir hämtad? Hur länge ligger den kvar på bagagebandet?

Om det är otydligt så landar jag på Arlanda idag och vill hinna äta hos Pontus innan jag hämtar ut mitt bagage.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Om bandet rullar fortfarande så är det inga problem.
Ej hämtad bagage kommer att bli placerad på ett ställe där alla andra liknande bagage finns.

Om du inte hittar din väska på bandet eller bredvid bandet, kan du kontakta bagageservicen.
 

Berglund

Medlem
Om du inte hittar din väska på bandet eller bredvid bandet, kan du kontakta bagageservicen.

Tips inför ett sådant tillfälle, samt i största allmänhet kring flygresor, är att ha en eller ett par mobilbilder på väskan/väskorna så som de såg ut innan du checkade in dem. Det underlättar sökandet samt är behjälpligt vid eventuellt förekomna effekter och det pappersarbete som krävs då.
 

Dr. Miles

Expert
Tips inför ett sådant tillfälle, samt i största allmänhet kring flygresor, är att ha en eller ett par mobilbilder på väskan/väskorna så som de såg ut innan du checkade in dem. Det underlättar sökandet samt är behjälpligt vid eventuellt förekomna effekter och det pappersarbete som krävs då.
Jag brukar att ta bilder med taggen (där taggnumret syns) när jag checkar in min väska.
Som du säger, det underlättar sökandet vid försenat bagage.
 
Toppen