Senaste nytt

Hilton Doubletree Jakarta - Statusförmåner?

staff

Medlem
Har nagon bott pa Doubletree Jakarta och har erfarenheter av vilka statusformaner man kan forvanta sig?
 

Kricka

Medlem
Då är man på Doubletree Jakarta. Incheckning i Exec Lounge och Club room som HH Gold. Mycket trevligt poolområde!

Funderar på ett besök på detta D.T. by Hilton. Har de någon shuttle till/från flygplatsen?
Hur tog du dig till/från hotellet - det är en bra bit från CGK/Soekarno-Hatta?
 

staff

Medlem
Funderar på ett besök på detta D.T. by Hilton. Har de någon shuttle till/från flygplatsen?
Hur tog du dig till/från hotellet - det är en bra bit från CGK/Soekarno-Hatta?
Nu ar det 1.5 ar sedan jag bodde pa just DT, men jag tar alltid Uber Black nar jag ar i Jakarta, aven till och fran flygplatsen. Mycket prisvart, och jag orkar inte deala med Blue Bird-taxi i den staden.
 

Glenn E

Medlem
Man behöver inte deala med Bluebird taxi. De kör alltid på taxametern.
Uber Black håller ungefär samma pris som Bluebird men har finare bilar.
Jag tar ofta Uber X. Snorbilligt i Jakarta.
Uber är lite krångligt på flygplatsen för man får vänta på dem mot parkeringsplatsen.
Har man bråttom är det bäst att ta Silverbird eller Bluebird
 

staff

Medlem
Man behöver inte deala med Bluebird taxi. De kör alltid på taxametern.
Uber Black håller ungefär samma pris som Bluebird men har finare bilar.
Jag tar ofta Uber X. Snorbilligt i Jakarta.
Uber är lite krångligt på flygplatsen för man får vänta på dem mot parkeringsplatsen.
Har man bråttom är det bäst att ta Silverbird eller Bluebird
Var i Jakarta nastan en gang i manaden i tjansten under 2015 och halva 2016 och har otaliga ganger hamnat i situationer dar Blue Birds har vagrat kora sista biten till hotellet (for att slippa passera sakerhetssparrarna) om man inte ger dem extra 'dricks' ovanpa taxameterbeloppet, eller sa klart klassikern dar de borjar kora utan att satta pa taxametern fran borjan.

En kollega glomde en gang sin vaska i en taxi och taxichaufforen vagrade ge tillbaka den tills vart hotell (JW Marriott) loste det genom att betala honom 100 dollar. Taxisektorn ar extremt korrupt i Jakarta, dock inte lika illa som pa Bali.

Uber Black (eller X om du vill spara in nagra tior) ar generellt palitligast och det finns gott om tillganglighet -- atminstone senast jag var dar. Grab funkar ocksa.
 

Glenn E

Medlem
Jag var mycket i Jakarta till 2009.
Jag har aldrig haft problem med bluebird.
I så fall har det ändrat sig.
Jag var där i Augusti och också då hade jag inte några problem med varken uber eller bluebird.

Uber kör ofta fel till Doubletree för appen är inte perfekt dit så man kan be consiege ringa uber taxin för vägledning.
 

Glenn E

Medlem
Eller sa har jag haft otur eller du haft tur, da vi presenterar blott anekdotisk bevisforing :)

Nja, jag har haft intrycket att de som kör för Bluebird gärna ville behålla sina jobb och därför sköter de sig.
Fast det kan ju ha ändrats.
Oavsett jag ska fråga folk jag känner om det är så.

För övrigt var Taxi Express och Taxi Gamya också bra bolag som jag heller inte haft problem med.

Prestasi däremot skulle man akta sig för men de finns nog inte längre.
 

Kricka

Medlem
Då är man på Doubletree Jakarta. Incheckning i Exec Lounge och Club room som HH Gold. Mycket trevligt poolområde!

Håller fullständigt med @staff ! Ett mycket trevligt hotell som, i mitt fall, fungerar
som vändpunkt på en lång TP-run. Gick till Silver/Golden Bird Counter alldeles
efter passkontrollen och ordnade transporten till hotellet.
 
Toppen