Senaste nytt

American Express blåser dig på värvningsbonus

Ubbe

Medlem
Har nu sett att Amex inte ger de utlovade 12000 points som lovats vid värvning. Jag har själv värvat 5 personer som betalt sin första faktura och ännu inga points till mitt konto... Take care och håll ögona öppna för det verkar vara en SCAM på gång! Har tidigare fått in poäng för flera värvade men det verkar vara en ny policy som dock inte går att läsa någonstans vad jag kan hitta..
 

Svenska73

Medlem
Anerican express blåser dig på värvningsbonus

Fick precis 12000 in på kontot för mannen som joinade. Han har inte betalt första räkningen. Har du ringt SAS. Vet från egen erfarenhet att det strular lite med kommunikationen mellan AMEX och SAS men att det löser sig i slutändan..
 

agehall

Medlem
Kan det möjligen vara så att de personer du inte fått poäng för har haft något AmEx tidigare? Isåfall har jag för mig att villkoren säger att bonusen inte gäller.
 

agehall

Medlem
Ryktet är att det finns någon slags karantänstid, men det är oklart hur lång och jag har aldrig sett det i några villkor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det är relevant.
Jag hade vanlig Amex Green innan jag skaffade SAS EuroBonus Amex. Jag skaffade Amex green för att Amex erbjöd motsvarande 20.000 KLM Flying Dutchman miles när man tecknade Amex och handlade minst tre gånger och över 1.500 SEK totalt inom 3 månader i den tiden.

Som medveten resenär sade jag upp kortet direkt efter jag fick 20.000 KLM Flying Dutchman miles(Amex Rewards->KLM Flying Dutchman miles) och jag hade inte Amex minst 3 år tills jag skaffade SAS EuroBonus Amex. Då fick jag mitt välkomsbonus(30.000 EB extrapoäng) igen.
 

Homer

Medlem
Ryktet är att det finns någon slags karantänstid, men det är oklart hur lång och jag har aldrig sett det i några villkor.

Se kommentar från undertecknad någonstans, de sa inte hur lång tid som krävdes bara att 1 år var för lite.
Tidigare var det bara att säga upp och direkt efteråt skaffa nytt så kom poängen automatiskt
 

Homer

Medlem
Har nu sett att Amex inte ger de utlovade 12000 points som lovats vid värvning. Jag har själv värvat 5 personer som betalt sin första faktura och ännu inga points till mitt konto... Take care och håll ögona öppna för det verkar vara en SCAM på gång! Har tidigare fått in poäng för flera värvade men det verkar vara en ny policy som dock inte går att läsa någonstans vad jag kan hitta..

Vad förväntar du dig att det ska stå?

Om man loggar in på sitt Amex konto står det hur många Eurobonuspoäng som kommer att överföras,
sista jag värvade någon, i januari tror jag, dök 12.000 upp där nästan direkt, men trots att övriga poäng fördes över till SAS blev just de poängen hängandes i luften, ringde Amex och de sa att det var ett teknisk fel sen kom poängen nästan direkt.
 
Jag värvade 3st för cirka 1,5år sedan och fick ligga på ett par gånger med AMEX kundtjänst innan de fixade poängen åt mig.
 

Homer

Medlem
Snopet!

Jag försökte värva en som sa upp sitt kort förra året, personen fick svar från Amex
Då du nyligen ansökt om ett American Express-Konto av samma produkt, kan vi i dagsläget inte bevilja din ansökan.


"Du är välkommen att söka nytt kort om ett år" brukar det stå i bekräftelsen man får när man sagt upp kortet,
detta skall tydligen tas bokstavligt numera, tidigare var det inte så noga.
 
Toppen