Senaste nytt

Tips på kreditkort att skaffa

Tack för alla bra svar! Jag har generellt dålig koll på kreditkort men jag antar att min spend ligger lite väl lågt för att det ska löna sig med ett kort som kostar en del per år. Norwegians kort kanske är det lämpligaste ändå.

Vad säger ni i Coop MedMera Mer som dykt upp här i tråden?

Och beträffande vilka jag vill samla poäng hos så är det nödvändigtvis inte hos SAS/Star Alliance då jag inte är något bolag trogen för stunden.
 
Din spend är för låg för att kunna förhandla bort årsavgiften till Coop Medmera Mer, det är jag övertygad om. Det är dock gratis första året så jag tycker du ska ta det i 11 månader och 29 dagar och sedan byta till Norwegian.
 

Abbs

Medlem
Din spend är för låg för att kunna förhandla bort årsavgiften till Coop Medmera Mer, det är jag övertygad om. Det är dock gratis första året så jag tycker du ska ta det i 11 månader och 29 dagar och sedan byta till Norwegian.
Har tvärtemot förhandlat bort avgiften just pga att jag har en låg spend på kortet :)
 

Dr. Miles

Expert
Tänkte i så fall använda Norwegian utomlands och AMEX hemma. Frågan är om det är vettigt.
Om du inte är trogen något flygbolag, kan du ha bara Bank Norwegian kort.
Norwegian Rewards är ganska enkel att förstå.
Du får 1% CashPoints på alla varuköp, så 100.000 SEK spend ger 1.000 CashPoints som motsvarar 1.000 NOK (ej SEK) när du använder dem till Norwegians flygningar..
 
Tänkte i så fall använda Norwegian utomlands och AMEX hemma. Frågan är om det är vettigt.
Det är knappt lönt att skaffa AMEX i ditt fall och Classic-kortet erbjuder ens ingen välkomstbonus. Om du handlar för 60 000 SEK med AMEX Classic tjänar du ihop 6000 Eurobonuspoäng, vilket precis räcker till en enkelresa inom Sverige i ekonomiklass. Ibland kan det vara bra värde att boka en Eurobonusbiljett på shorthaul, t ex om du behöver en avbokningsbar biljett eller om det bara finns dyra biljetter kvar (vanligt om man bokar nära inpå avresan).
 
Toppen