Senaste nytt

[Business class] Norge/Linköping-Istanbul T/R, Air France, fr 6.600 NOK / 6.800 SEK inkl. skatter

La Première till Hong Kong (med BEST) kostar från 320 000 poäng.

Har haft FBG sedan 2007, men bara bokat enstaka awardresor. Att boka Award med AF/KLM är i regel ganska dyrt med vissa undantag. Ska du flyga Airfrance La Première kostar det 320 000 poäng, typ Paris - Hong Kong/Singapore.

Det är mycket billigare (läs 200 000 poäng) att flyga österut, flyga La Première mellan Paris - LAX/SFO/MEX/NYC/IAD etc. Har sett för några månader sedan att det i alla fall då fanns ett förmånligt alternativ. AirFrance La Première Los Angeles - Paris - Singapore för 200 000 poäng. :D
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det finns också priser till de flesta Air France destinationer i Europa med liknande routingregler.

T ex: från Linköping:
Oslo: ca 4.900 SEK exkl. skatter
Malaga: ca 5.000 SEK exkl. skatter
Aten: ca 5.300 SEK exkl. skatter
 

jerixon

Medlem
Hur har du sökt/bokat?
Försökte få in din trip i google flight eller matrix men jag fick inte ihop det......
Jag skulle gärna göra något liknande men med destination malaga eller tel aviv

Tack för detta tips...:)

Har bokat följande:
180302 Linköping 17.45 - Amsterdam - Paris 21.45
180303 Paris 07.10 - Amsterdam - Moskva - Paris 22.25
180304 Paris 08.25 - Amsterdam - Istanbul 16.55
180305 Istanbul 11.50 - Paris - Amsterdam - Linköping 22.40

Pris: 6.399 kr via AirFrance:s hemsida. Försökte via hemsidan först boka resa med 9 segment. Lyckades inte boka via hemsidan, utan var tvungen att ringa till AirFrance nu på morgonen. De såg min bokning så inga problem att boka. När jag ändå pratade med supporten begärda jag en justering så jag fick in 10 segment, inga problem och fortfarande samma pris. Alla flighter är bokade i Z-klass.

Nytt på denna resa för mig är att åka via Linköping (mycket smidigare för mig än att åka via Norge), jag kommer att få testa Aeroflot mellan Moskva och Paris samt Atlasjet Airlines (Atlas Global) mellan Istanbul och Paris.

Jag kunde även maximera denna routing med "avstickare" till Irkutsk också, tillägg ca 400 kr på biljettpriset. Avstod från detta, dels för att jag då måste ha visum till Ryssland samt att jag kommer att behöva en extra (semester) dag. Känner inte för att fastna långt in i Ryssland med en crazy routing som kan vara svår att förklara, till och med på AirFrance:s support så kommenterade de denna biljett.

Efter egen uträkning så bör dessa flighter generera 25.339 Level Miles till FlyingBlue, då jag är FBG bör jag få in drygt 44.300 miles till mitt konto.

Är på gång att kolla ytterligare en resa. Tittar just nu på ungefär samma routing, men under 10 dagar och kommer att byta ut Moskva mot Azores eller TelAviv. Har ett utkast just nu till TelAviv i juni för 6.279 kr...
 
Hur har du sökt/bokat?
Försökte få in din trip i google flight eller matrix men jag fick inte ihop det......
Jag skulle gärna göra något liknande men med destination malaga eller tel aviv

Jag lyckades inte med ITA matrix, fick pris typ 50 000 sek!? Vet inte vad jag gjorde för fel. Försök med AFs hemsida och kör enligt routingen. Kör med AF-flygnummer. Jag kunde få till 9 flighter på AFs hemsida, när jag sedan inloggad försökte betala blev det stopp. När jag idag kontaktade AirFrance såg de min bokning på min profil, så det var inga problem att kunna slutföra bokningen. Lycka till!
 

Tonton

Medlem
Detta pris gäller även från Linköping (LPI). ;)

Prisexempel från Linköping:
Visa bifogad bild 66821


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

LPI-AMS-CDG-SVO-IKT-SVO-CDG-IST-CDG-TLV-CDG-AMS-LPI


Totalt: ca 30.500 miles till Flying Blue, utan status.

Har bokat följande:
180302 Linköping 17.45 - Amsterdam - Paris 21.45
180303 Paris 07.10 - Amsterdam - Moskva - Paris 22.25
180304 Paris 08.25 - Amsterdam - Istanbul 16.55
180305 Istanbul 11.50 - Paris - Amsterdam - Linköping 22.40

Pris: 6.399 kr via AirFrance:s hemsida. Försökte via hemsidan först boka resa med 9 segment. Lyckades inte boka via hemsidan, utan var tvungen att ringa till AirFrance nu på morgonen. De såg min bokning så inga problem att boka.

Jag kunde även maximera denna routing med "avstickare" till Irkutsk också, tillägg ca 400 kr på biljettpriset. Avstod från detta, dels för att jag då måste ha visum till Ryssland samt att jag kommer att behöva en extra (semester) dag. Känner inte för att fastna långt in i Ryssland med en crazy routing som kan vara svår att förklara, till och med på AirFrance:s support så kommenterade de denna biljett.

Jag är lite sugen på att boka @Dr. Miles ovan nämnda förslag på rutt, men har aldrig gjort en revenuebokning över telefonen.

Ringer jag bara det angivna numret och säger "Jag skulle vilja boka följande flighter" och listar sedan datum och flightnummer på de flighter jag vill flyga?
Eller behöver jag på något sätt nämna destination? Om ja, vad är destinationen?

Tanken är i så fall:

Linköping - Amsterdam - Paris - Moskva - Irkutsk // 2 dagar
Irkutsk - Moskva - Paris - Istanbul // 3 dagar
Istanbul - Paris - Tel Aviv // 2 dagar
Tel Aviv - Paris - Amsterdam - Linköping
 
Toppen