Senaste nytt

[Business class] Norge/Linköping-Istanbul T/R, Air France, fr 6.600 NOK / 6.800 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Jag antar att Moskva-Irkutsk räknas som intra-Europa för att Air France inte debiterar något bränsletillägg på intra-Europa flygningar.
Däremot debiterar Air France bränsletillägg på Moskva-Bishkek så den sträckan måste vara icke intra-Europa flygningar.

via Irkutsk = utan bränsletillägg
Screenshot20170830 03 AF.png


via Bishkek = med bränsletillägg 2.856 SEK
Screenshot20170830 04 AF.png
 

Dr. Miles

Expert
Om man inte är intresserad av flyga långt utan antal segment, kan man också flyga via Stockholm två gånger.
I och med att denna fare tillåter obegränsat antal fri stopover, går det att använda som Linköping/Stockholm-Paris T/R x 3.

I detta exempel har jag inte applicerat stopover i Paris men det går att ha stopover i Paris alla gånger.
Screenshot20170830 05 AF.png


Det blir ca 6.600 SEK inkl. skatter så delar man med 3 blir det ca 2.200 SEK per T/R.
 
Jag tycker det ser ut som alla routings börjar på LPI-KL/AF-AMS och slutar med AMS-KL/AF-IST. Och så har vi route 95

95. LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-KL/AF-AMS-KL/AF-LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST

som passerar LPI två gånger, AMS fyra, och Paris två gånger. Route 343 kommer till Istanbul på vägen till Istanbul.

343. LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-IST-KK/AF-AYT-KK/AF-IST-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST

Favoriten hittills är
383. LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST-PC/KL-KRR-SU/AF-MOW-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Attachments

  • map.gif
    map.gif
    24,3 KB · Visningar: 496

Agö

Medlem
Frågan är hur många gånger jag behöver flyga till Irkutsk för att sedan kunna använda poängen på La Premiere..?
Du tjänar ca. 30000 miles på Irkutskroutingen utan status (sedan har ju Flying Blue generös bonus när du väl är där). La Première till Hong Kong (med BEST) kostar från 320 000 poäng.
 
Toppen