Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

palmen

Moderator
Hm, men innebär det att de platserna är uppbokade för att en biljett är köpt, eller har alla valt platser som inte går att välja vid incheckning då? Eller går de som står som upptagna att välja när jag checkar in?
Alla de som är blåa är någon som valt platsen, de som är vita är de som är lediga och de med kryss är blockade av någon anledning.
I ekonomi var i stort sätt allt taget utom de fyra mittsätena på ungefär hälften av raderna.
 
Alla de som är blåa är någon som valt platsen, de som är vita är de som är lediga och de med kryss är blockade av någon anledning.
I ekonomi var i stort sätt allt taget utom de fyra mittsätena på ungefär hälften av raderna.

Men har så många människor alltså betalat (eller haft hög status) för platser redan? Känns illa att vi inte gjort det ännu då. :(
 
Ja, plats ska man kunna välja. På longhaul så kan man ofta inte sedan gå hela vägen till att få boardingkort men plats ska du kunna välja. Eftersom ni har Infant är det rad 40 som har babykorgsfästen och kanske har ni redan blivit seatade där p g a detta.

Vi har ingen babykorg, men tack för info! Skall testa att checka in tidigare då. Känns dock oroväckande att det knappt finns några platser kvar.
 

joa

Medlem
Jo, men för de fasta poängpriserna (vid poänguppgradering på flygplatsen) får man inga extra baspoäng på flygningen.

Vill minnas att de höjt de fasta till 15k//35k nu, för Go-Plus//Plus-Business
Får man baspoäng enligt den nya bonusklassen om man visar på en upgrade?
Hur är den ekvationen ut om jag går från Go till Plus mellan Hong Kong och Arlanda?
Dvs hur mycket mer poäng får jag på sträcka om det är så? Är EBG.
 

jumbooze

Medlem
Får man baspoäng enligt den nya bonusklassen om man visar på en upgrade?
Hur är den ekvationen ut om jag går från Go till Plus mellan Hong Kong och Arlanda?
Dvs hur mycket mer poäng får jag på sträcka om det är så? Är EBG.
Hej @joa, mycket info står på första inlägget på denna posten.
För hur mycket poäng du tjänar kan du titta på SAS hemsida och räkna med att du bokas om till "saver" klass av Plus isf.
 

DanielKif

Medlem
Får man baspoäng enligt den nya bonusklassen om man visar på en upgrade?
Hur är den ekvationen ut om jag går från Go till Plus mellan Hong Kong och Arlanda?
Dvs hur mycket mer poäng får jag på sträcka om det är så? Är EBG.
e43c1aa3dabf12007c5fd81c669d6abe.png

Du får poäng för plus saver.
 
Toppen