Senaste nytt

Poäng för mat när man krediterar övernattningar till Club Carlson

rob74

Medlem
Noterade att det på min senaste faktura från en övernattning på Radisson Blu Royal Viking, Stockholm, står att maten i lobbybaren (Stockholm Fisk Bar) inte berättigar till Goldpoints. Rabatten på 15% fick jag dock.

Det är första gången jag ser att det står så på fakturan. Är det någon ändring eller har det alltid varit så där? Och finns det alltså fler ställen som gör så här?
Har bott på massa olika hotell i kedjan och alltid fått poäng när jag ätit.

Jag vet ju att rabatten endast ges på de restauranger som har öppet hela dagen, men poäng trodde jag att man alltid fick. Och om de inte räknar denna som heldagsöppen, så begriper jag inte varför jag fick rabatt istf poäng. :confused:
 

Moco

Medlem
Hmm, konstigt. Jag bodde alldeles nyligen på Radisson Blu Scandinavia i Oslo och fick poäng för precis allt, så det kanske är något nytt detta då.
 

011430121

Medlem
Kan det bero på att Stockholms Fisk inte ägs av Rezidor, utan av Mellanders Fisk?
10 % i maj 15 % i juni och 25 % i juli får alla gäster, Stockholms Fisk firar 15 år på Royal Viking och 10 år på Arlanda.
Såg detta erbjudande/information på Arlanda idag.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Kan det bero på att Stockholms Fisk inte ägs av Rezidor, utan av Mellanders Fisk?
10 % i maj 15 % i juni och 25 % i juli får alla gäster, Stockholms Fisk firar 15 år på Royal Viking och 10 år på Arlanda.
Såg detta erbjudande/information på Arlanda idag.

Kanske det. Men då borde man väl inte få matpoäng på Sky City Hotel heller? Det är ju också Stockholm Fisk. Och poäng där fick jag ju ifjol.
Men saker kan ju ändras, det vet vi ju...

Missade jubileumskampanjen. Minns något om att de hade generella sommarrabatter i fjol, men då hade jag inga ärenden dit.
Årets rabatter hade jag helt missat.
 

011430121

Medlem
Kanske det. Men då borde man väl inte få matpoäng på Sky City Hotel heller? Det är ju också Stockholm Fisk. Och poäng där fick jag ju ifjol.
Men saker kan ju ändras, det vet vi ju...

Missade jubileumskampanjen. Minns något om att de hade generella sommarrabatter i fjol, men då hade jag inga ärenden dit.
Årets rabatter hade jag helt missat.
Slarver, kampanjer skall inte missas!
Jag såg detta av en slump på ARN igår, när jag besökte McDonalds i Sky City.
Nu kommer jag inte ihåg om det bara gällde mat, vet inte om det vara på lite starkare drycker, men det kommer nog något svar på det här på BC!
Tänk att kunna ta en sill tallrik och öka nubben från 8 cl med 25 % till en 10:a!
 
Toppen