Senaste nytt

Tillträde till lounge som medföljande

storho

Ny medlem
Reste i veckan med familjen (jag, min fru och 1:årig son) från Dublin till Stockholm med SAS och vi blev till min förvåning hindrade inträde till Star Alliance loungen trots till min EBG-status med motiveringen att endast en medföljande är tillåten. Har aldrig tidigare haft problem med att ta med familjen in i loungen trots att endast jag är EBG. Kan någon klargöra vad som gäller för familjemedlemmar?

Tack på förhand.
 

Dr. Miles

Expert
Som Star Alliance Gold har du rätt att ta med endast en medföljande.

Som jag har förstått, det är SAS Lounge som har ganska generösa regler men inte kontraktlounge.
I Dublin finns det ingen SAS Lounge, så kan det vara det som är orsaken till nekad inträde?
 

Luchtii

Medlem
Jag är av samma uppfattning som AHO. Till SAS egna lounger står det att "immediate family members" är välkomna. Men läser man på Star Alliance sida om Lounger står det att en medföljande gäst är välkommen.
 

Magino

Medlem
Först och främst tycker jag det är löjligt att de inte ville släppa in en ettåring extra oavsett reglerna. Men var ska man sätta gränsen, ett, två eller sex år?

Angående om man får ta med hela familjen eller endast en gäst tror jag att man som EBG får ta med sig sin familj till SAS egna lounger, och eftersom den i Dublin är contracted så kan andra regler gälla. Det är hur jag har tolkat reglerna.
 

cantona

Medlem
Det är bara att ställa sig vid ingången och fråga ngn om de vill hjälpa till. De flesta gör det. Har haft liknande problem och när man är på väg in igen så ler man lite extra. Budskapet går fram.
 

Luchtii

Medlem
Man skulle ju kunna tycka att iaf barn som åker som medföljande barn 0-23 månader borde få följa med utan problem.
 

Skillsen

Medlem
Flög hem från Dublin för ett år sedan med fru och en 6 månaders och kom in utan problem. Konstigt att neka en ett åring..,
 
Toppen