Senaste nytt

Gratis hotellnatt vid lång layover i Addis Ababa med Ethiopian Airlines?

Mr Planning

Medlem
Stämmer det att om man bokar en biljett med långt stopp i Addis så får man gratis stopover via flygbolaget (Hilton?)

Fungerar det hela smidigt?
 

Dr. Miles

Expert
Stämmer det att om man bokar en biljett med långt stopp i Addis så får man gratis stopover via flygbolaget (Hilton?)

Fungerar det hela smidigt?
Jag vet inte om vilket hotell det blir men det verkar som att Ethiopian Airlines erbjuder hotell vid lång layover (ej stopover).


Ethiopian Airlines skrev:
Transit Service

Interline Desk on the first floor will facilitate the smooth transit for immediate connecting passengers. For passengers whose connecting flight is over 8 and up to 24 hours, interline desk will facilitate hotel accommodation provided that such passengers have transit /entry visa. For those nationals/ citizens who are eligible for transit visa on arrival, interline desk will facilitate such transit visa. The airline provides a bus service for transfer to/from hotel layover transit passengers.
Addis Ababa Stopovers - Fly Ethiopian
 

Mr Planning

Medlem
ET vill att man skriver in passnummer i samband med bokning, kommer att ha ett nytt pass när det är dags att resa, har det någon betydelse?
 
Last edited:

pep

Medlem
ET vill att man skriver in passnummer i samband med bokning, kommer att ha ett nytt pass när det är dags att resa, har det någon betydelse?
Nej det er totalt ligegyldigt

Mht. til "eligibility" og hotel. Det plejer at være 600 USD og derudover der udløser hotel. Eller tag et gæstehus nær Bole, 5-10 USD/nat, kun ca. 1000 meter væk. Man kan gå dertil eller tage en Trabant taxi for 1 dollar. E.g. Addis Flower GH <contact@addisflowerguesthouse.com>
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Åkt ett par gånger med ET och där jag haft 14-18 tim layover. Du ska från avreseflygplatsen få en voucher för hotelvistelsen. När du kommer till Addis, där visar du denna voucher samtidigt får du Visa för vistelsen. Ta dig nerför trappan och mot passkontrollen. Åker du Business finns särskild passkontroll. När du väl kommer Landside finns diskar från olika hotel. Åker du Business så var det i alla fall för mig Hilton. Deras disk ligger rakt fram när du kommer ut från bagagebanden och tull. De ordnar transfer gratis till och från hotellet. Tar bara ca 15 min. Vid incheckning får du också måltidskuponger. Hotellet har några år på nacken men helt ok. Vill minnas att de har sköna sängar.
 
Last edited:
Toppen